Jan Matoušek
28. 8. 2018 6:02
Od 1. září letošního roku vstoupí v platnost nová emisní norma Euro 6.2, jejíž nejdůležitější součástí je měření emisí a spotřeby prostřednictvím cyklů lépe simulujících podmínky běžného provozu. Udávaná spotřeba tak bude více odpovídat realitě. Zároveň to ale znamená, že automobilky musí nechat homologovat všechny své modely, a především pro ty, které jich mají hodně, to znamená nemalé problémy a zdražení. Mezi takové automobilky patří i Škoda, které přísnější norma provětrala ceníky všech modelových řad. Alespoň nějakou dobu tak například Superb koupíte jen s naftovým motorem. Na všechny změny se podívejte do galerie.
Vlajková loď zatím jen s diesely
Vlajková loď Škody - liftback či kombi Superb - se zatím musí spokojit jen s naftovými motory. Podle mluvčího značky Vítězslava Pelce je zájem o benzinové motory v porovnání s naftovými daleko menší, proto dostaly turbodiesely TDI v homologaci přednost. Konkrétně jde o dvoulitr s výkonem 110 nebo 140 kW. Slabší pojí předokolku s manuálem i automatem a čtyřkolku s ručním řazením, silnější má výhradně dvouspojkový automat DSG a výběr mezi pohonem předních nebo všech kol.
Výbava vozu vozu se nezměnila, čemuž odpovídají i nezměněné ceny (jen kombi v nejvyšší výbavě L&K s dvoulitrem o výkonu 140 kW a pohonem všech kol zlevnilo o 5 tisíc korun na 1 105 900 korun). Superb 2.0 TDI/110 kW tak startuje na 703 900 korunách, Superb 2.0 TDI/140 kW stojí od druhé výbavy nejméně 879 900 korun. Příplatek za kombi je 30 tisíc korun, za automat 55 tisíc korun a za pohon všech kol rovněž 55 tisíc korun. Na výběr bude pět výbavových stupňů.