Auta na odstavných plochách čekala na některé chybějící díly, zejména polovodiče. V březnu jich zbývalo dokompletovat 800. Od 19. dubna podle Jíny nekompletní vozidla nevznikají a výroba vozů v Mladé Boleslavi i Kvasinách běží plynule.
S nedostatkem dílů jako následkem pandemie covidu se Škoda potýkala i v roce 2021, kdy na dokončení v jednu chvíli čekalo 48 tisíc aut. Loni situaci zkomplikoval nejprve požár u dodavatele dveřních výplní pro Octavie a následně válka na Ukrajině, odkud pocházely kabelové svazky pro část modelů, uvedla firma.
"Díky opatřením, která jsme realizovali, a stabilizaci dodavatelů se situace neustále zlepšuje, ale i přesto zůstáváme pozorní a dodávky nepřetržitě sledujeme a výrobu optimalizujeme," řekl vedoucí logistiky Škody David Strnad. Mezi opatření, která přispívají k hladkému chodu výrobních linek, patří podle něj vhodná skladba modelů a specifikací výbav.
Zlepšení celkové situace dokládají podle firmy výsledky za první čtvrtletí, kdy automobilka vyrobila ve svých závodech 266 600 vozů, což znamená nárůst o 13,4 procenta ve srovnání s loňským prvním kvartálem. Dodávky zákazníkům po celém světě dosáhly 209 600 automobilů, tedy o 12,6 procenta meziročně více. Loni dodala zákazníkům celosvětově 731 300 vozů, což bylo meziročně o 16,7 procenta méně.
V současné době Škoda Auto eviduje více než 400 tisíc objednávek nových vozů. Dodací lhůty u některých modelů vysoce přesahují půl roku.
Ještě letos Škoda představí novou generaci modelových řad Superb a Kodiaq. Oba automobily budou k dispozici s plug-in hybridním pohonem, u vozu Kodiaq použitým poprvé. Superb se bude nově vyrábět s VW Passat v Bratislavě. Vedle toho automobilka uvede modernizované verze modelů Kamiq a Scala i elektromobilu Enyaq iV, který se dočká i vrcholné verze Laurin&Klement.