Výplní dveří pro Octavii je už dostatek, nehotových škodovek je ale stále 20 tisíc

ČTK Eva Srpová ČTK, Eva Srpová
Aktualizováno 23. 9. 2022 16:17
Nekompletní Octavie, kterým chyběly výplně dveří, zmizely z odstavných parkovišť. Součástky dodával závod Grupo Antolin, který v lednu letošního roku vyhořel.
Foto: Martin Přibyl

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dokončila poslední vůz Octavia, kterému chyběly výplně dveří po lednovém požáru u dodavatelské společnosti Grupo Antolin. Poslední nekompletní Octavii zaměstnanci dokončili 8. září, potřeba bylo dodělat na 27 547 vozů. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

"Začali jsme vyrábět vozy bez výplní dveří. Zaměstnanci Grupa Antolin však dokázali s podporou zaměstnanců firmy Škoda znovu dodávat výplně do výroby již v polovině března. Kompletace odstavených vozů mohla naplno odstartovat začátkem června, kdy se u dodavatele rozjela výroba dostatečného množství výplní dveří jak pro běžící výrobu, tak pro repase," uvedl Škodovácký odborář.

Nekompletní vozy se dokončovaly jak na pracovištích uvnitř závodu, tak na externím pracovišti v Lysé nad Labem. "Přesto, že podmínky nebyly jednoduché, zejména komplikované nedostatkem dalších dílů, všichni zaměstnanci výroby, kvality, logistiky a nákupu pracovali naplno, za což jim patří naše velké poděkování," dodaly odbory.

Požár zachvátil výrobní haly Grupo Antolin v sobotu 29. ledna, hasiči ho zlikvidovali po 17 hodinách. Požár podle předběžných odhadů způsobil škodu přes miliardu korun. Byl to jeden z nejničivějších požárů v Česku. Doposud nejvyšší škodu - za čtyři miliardy korun - způsobil v roce 2015 požár areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova.

Až 50 tisíc nedokončených aut

Škoda se už dva roky potýká s výpadky v dodávkách součástek, zejména polovodičů, ale také kabelových svazků. Loni se na přelomu léta přiblížila k hranici padesáti tisíc nedokončených aut, která odstavovala na plochy kolem továren a pronajatá letiště. Kvůli tomu se dodací lhůty na nové vozy protahovaly mnohdy i na dobu delší než rok.

Auta od té doby firma postupně auta dokončuje, jak od dodavatelů chodí dodávky s chybějícími díly. "Nyní máme na odstavných plochách asi 20 tisíc vozů. "Mezi aktuální kritické díly patří bateriové moduly, elektrické posilovače brzd, bateriové vany nebo pohony a hlavy kol," říká pro Aktuálně.cz vedoucí komunikace Škody Auto Tomáš Kotera. Nyní se podle neoficiálních informací z automobilky znovu projevují velké výpadky v dodavatelském řetězci, a tak je pravděpodobné, že se počet nehotových vozů bude zase navyšovat.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 11 minutami

Odklon od Ruska může u energií trvat roky. Podle šéfa Světové banky hrozí stagflace

Odklon od Ruska může u produkce energie ve světě trvat roky, varoval šéf Světové banky (SB) David Malpass. Tím se podle něj prodlužuje riziko stagflace čili období nízkého růstu a vysoké inflace. Malpass ve vystoupení na Stanfordově univerzitě ve středu také řekl, že v Evropě se zvyšuje pravděpodobnost recese, růst Číny prudce zpomaluje a výkon americké ekonomiky se v první polovině roku snížil. Tento vývoj bude mít podle něj vážné dopady na rozvojové země.

Z nadcházející pravidelné dvouleté zprávy o chudobě a sdílené prosperitě vyplývá, že desetiletí trvající pokrok ve snižování chudoby se kolem roku 2015 zpomalil. Pandemie covidu-19 následně poslala do extrémní chudoby 70 milionů lidí, řekl Malpass.

Zpráva, která má být zveřejněna příští týden, rovněž ukázala pokles celosvětového mediánu příjmu o čtyři procenta. To je první pokles od roku 1990, kdy SB začala tento ukazatel sledovat.

"Rozvojový svět čelí v nejbližší době mimořádně náročným vyhlídkám, v nichž se odráží prudký růst cen potravinářských hnojiv a energií, zvyšování úrokových sazeb a úvěrových rozpětí, znehodnocování měn a odliv kapitálu," upozornil šéf SB. "Naléhavým nebezpečím pro rozvojový svět je, že prudké zpomalení globálního růstu se prohloubí a povede ke globální recesi," dodal Malpass. Připomněl, že mnohé z těchto zemí se stále snaží vrátit na úroveň příjmů na obyvatele před pandemií.

Zdroj: ČTK
před 44 minutami

Ze soudu o Čapím hnízdu se omluvila finanční ředitelka Agrofertu Procházková

Finanční ředitelka holdingu Agrofert Petra Procházková ve čtvrtek u hlavního líčení v případu kolem dotace na stavbu areálu Čapí hnízdo nevypovídala. Z jednání se omluvila kvůli zdravotním důvodům. K soudu dnes nedorazil ani bývalý premiér Andrej Babiš (ANO), který v kauze čelí spolu se svou někdejší poradkyní Janou Nagyovou obžalobě z dotačního podvodu. Podle právníka někdejšího předsedy vlády Eduardy Bruny je Procházková vzhledem ke svému postavení v Agrofertu klíčovým svědkem.

"I ostatní dnešní svědci jsou důležití, ale paní Procházková je naprosto klíčový svědek," uvedl Bruna. Spolu s finanční ředitelkou Agrofertu měla ve čtvrtek ráno vypovídat také reklamní a marketingová specialistka Tereza Svěráková, ani ta ale k soudu nepřišla. Soudce Jan Šott proto jednání přerušil, bude pokračovat až dalšími svědky, mezi kterými je například autor podoby farmy u Olbramovic na Benešovsku, architekt Jiří Javůrek.

Zdroj: ČTK
Další zprávy