Z miniauta velkým MPV za několik minut. To byla hlavní hvězda detroitského autosalonu 1990

Jan Matoušek Jan Matoušek
24. 6. 2017 7:45
Zahájením autosalonové sezony je každoročně lednový autosalon v Detroitu. Především americké automobilky tam představují své nejdůležitější modely, stejně jako zajímavé designové kreace. Nejinak tomu bylo i v roce 1990. Možná nejpozoruhodnějším vozem na výstavě byl Plymouth Voyager III, miniauto, co se po několika minutách změnilo na osmimístné MPV s pohonem všech kol. Rozhodně ale nešlo o jedinou zajímavost ve městě automobilů. Chcete-li si připomenout, jak americké automobilky viděly přítomnost i budoucnost v roce 1990, podívejte se na výběr těch nejzajímavějších novinek z tehdejšího detroitského autosalonu.

Přehled nových automobilů na českém trhu naleznete tady.

Foto: Výrobci

Chevrolet Corvette ZR-1

V roce 1986 koupil koncern General Motors většinový podíl v britském Lotusu a jedním z nejviditelnějších společných produktů se stala Corvette C4 v provedení ZR-1. Ve své době se jednalo o jedno z nejrychlejší aut planety, k čemuž pomáhal i nově vyvinutý osmiválec LT5 o objemu 5.7 litru s výkonem 280 kW. Právě na jeho vývoji se podíleli Britští inženýři. Kromě motoru měla ZR-1 oproti standardnímu Chevroletu Corvette také vylepšené brzdy, řízení, podvozek nebo přepracovanou zadní část se širším spoilerem a koly.

Z 0 na 97 km/h zrychlovala ZR-1 za 4,4 sekundy a měla maximální rychlost přes 290 km/h. Chevrolet svou vlajkovou loď v průběhu let modernizoval, v roce 1993 pak došlo k navýšení výkonu na 302 kW. Cenou za vysoký výkon a výborné jízdní vlastnosti byla cena, v roce 1990 téměř dvojnásobná jako u standardní Corvette C4. Ve stejné hladině jako ZR-1 se v Americe pohybovalo například Porsche 911 (generace 964). Výroba skončila v roce 1996, dva roky po prodeji Lotusu, sériově se vyrábělo jen kupé. Mimochodem, v prototypové fázi si auto říkalo King of the Hill - v překlad král kopců.

 

Právě se děje

Další zprávy