Výrazný podíl má na narůstající výbavě malých aut také organizace Euro NCAP. Ta pravidelně testuje bezpečnost nových automobilů a hodnotí je prostřednictvím systému hvězdiček, odvozených od procentuálních zisků za čtyři dílčí kategorie (ochrana dospělých, ochrana dětí, ochrana chodců a asistenční systémy).
Právě kvůli nárazovým testům mají nová auta moderní pomocníky. Pokud by totiž ve výbavě vozu nebyly, snadno by auto mohlo skončit s hodnocením nula hvězdiček. Důkazem může být třeba test Fiatu Punto z roku 2017 - malý italský vůz získal za asistenty nula procent, protože vzhledem ke svému stáří jimi není vybaven, a celkově si tak odnesl nula hvězdiček za bezpečnost.
Euro NCAP v současnosti hodnotí signalizaci nezapnutých pásů, omezovač rychlosti, čtení dopravních značek (a následnou kombinaci těchto systémů, tedy nastavení rychlostního omezení na základě přečtení značky, a to bez potvrzení řidiče nebo s ním), autonomní nouzové brzdění, varování před čelní srážkou, udržování v jízdním pruhu (a zabránění sjezdu ze silnice či střetu s protijedoucími vozy), varování před opuštěním jízdního pruhu a sledování slepého úhlu. V dalších letech by se tento seznam měl rozšířit.
Není nutné toto všechno mít, pro zisk pěti hvězdiček, pokud předpokládáme vysoké hodnocení v dalších dílčích kategoriích, stačí za asistenční systémy získat 70 procent (celkově lze v této kategorii získat 13 bodů). Organizace také umožňuje dvojí testování - pokud vůz získá nejméně tři hvězdičky, může být na žádost automobilky otestován ještě jednou s příplatkovými prvky aktivní bezpečnosti. Některá auta proto mají v záznamech Euro NCAP dvojí hodnocení.