Bezpečnost není jen výsada drahých aut. I menší vozy jsou dnes plné technologií

Jan Matoušek Jan Matoušek
21. 6. 2019 6:02
Nároky na bezpečnostní výbavu nových aut rostou. Kdo chce získat pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP, musí nejen prokázat dostatečnou ochranu posádky uvnitř vozidla, ale i vybavenost bezpečnostními asistenty. A do počtu asistenčních systémů výrazně promlouvá také Evropská unie. Proto se nelze divit, že se prvky dříve vyhrazené jen těm nejdražším autům dostávají i do malých automobilů.
Foto: Aktuálně.cz

Téměř standardem se mezi malými auty stalo nouzové brzdění a systém varující před čelní srážkou. Většina výrobců jej nabízí mezi základní nebo příplatkovou výbavou. Do první kategorie můžeme zařadit třeba již zmíněnou Škodu Fabia, koncernové sourozence Seat Ibiza a Volkswagen Polo nebo Hondu Jazz. Ta má, podobně jako český zástupce, toto řešení standardně od druhé nejnižší výbavy.

Například Ford Fiesta má sice přednárazový systém s nouzovým brzděním vždy za čtyřtisícový příplatek, jeho součástí je ale i detekce chodců a cyklistů. Nejmenší zástupce modrého oválu může být celkově vybaven celou řadou asistenčních systémů. Již v základu vyjíždí s udržováním jízdního pruhu a varováním před jeho opuštěním, v rámci příplatků nebo příplatkových paketů má i adaptivní tempomat, čtení dopravních značek, sledování mrtvého úhlu nebo monitorování situace za vozidlem při couvání.

 

Právě se děje

Další zprávy