Prvním manažerským automobilem značky Volkswagen, který je schopen ujet desítky kilometrů čistě na elektrickou energii, se stává verze Passat GTE. Výroba auta právě začíná.
Technické údaje o tomto voze, který se za několik let stane "dárcem orgánů" také pro hybridní verzi mladoboleslavského superbu, jsou skutečně zajímavé.
Kombinovaná spotřeba benzinu činí na sto kilometrů pouhých 1,6 litru a kombinovaná spotřeba elektřiny 12,2 kWh - rovněž na sto kilometrů. Druhý uvedený údaj patří karosářské variantě sedan, kombi, které se rovněž bude nabízet, vyžaduje o dvě desetiny kWh více.
Volkswagen v tiskové zprávě uvádí, že kapacita baterií uložených pod podlahou ve střední části vozu postačuje na ujetí vzdálenosti 50 kilometrů v hodině. Elektrický mód je možno aktivovat tlačítkem, třeba na konci jízdy při vjezdu do města. Na elektřinu je možno jet až do rychlosti 130 km/hod.
Elektromotor, přestože má solidní výkon 85 kW (115) koní, ale bude při řadě jízd hrát pouze pomocnou roli. Spolu s ním je pod kapotou umístěn ještě benzinový turbomotor 1,4 TS (výkon 115 kW - 156 koňských sil) a potenciál obou motorů je možno po stisknutí tlačítka GTE využívat souběžně.
V takovém případě má soustrojí výkon 160 kW (218 koní), což umožňuje dosažení nejvyšší rychlosti 225 km/hod. Zrychlení z nuly na 100 km/hod trvá 7,4 sekundy.
Dobíjení baterií z běžné zásuvky trvá zhruba čtyři a čtvrt hodiny, zhruba na polovinu se tato doba zkrátí při použití takzvaného wallboxu, který využívá napětí 400 Voltů.
Protože Volkswagen o GTE hovoří jako o samostatné výbavové linii, odlišuje se vůz od běžných passatů také vzhledem.
Dominantním prvkem nového vozu je speciální přední nárazník, v chromované masce chladiče je rovněž výrazný modrý pruh. V interiéru zaujme hlavně jiný panel sdružených přístrojů.
V České republice se automobil začne prodávat až na jaře příštího roku, jelikož výrobní kapacitu zatím vyčerpaly země, kde je elektromobilita státem podporovaná. Ceny tudíž zatím stanoveny nebyly.