Na českých silnicích loni jezdilo 473 vozů Bentley, což je téměř dvojnásobek proti autům Rolls-Royce (265). Počet prodaných nových automobilů Bentley se loni zvýšil o 46 procent na 89 aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Bentley oslaví letos v červenci 100 let od svého založení.
Podle nezávislého analytika Antonína Šípka je tuzemský vozový park Bentley mladší než u konkurenčního Rolls-Royce. Průměrné stáří vozů Bentley je díky vyšším prodejům nových aut 9,6 roku, zatímco u Rolls-Royce je to 29,7 roku.
Ty však s věkem nestárnou a navíc ani neztrácí na hodnotě, značka Rolls-Royce je vnímána jako jedna z nejluxusnějších na světě a mnoho modelů funguje jako investice, která roste na ceně. Vyšší průměrné stáří tedy není zásadní číslo, které by souviselo s hodnotou značky.
Nejrozšířenější model Bentley je podle prezidenta Rolls-Royce a Bentley Clubu Martina Kota Continental GT. Jde o sportovní kupé, které se vyrábí od roku 2003. Klub, který pořádá každoroční srazy majitelů značek, sdružuje přes 50 majitelů automobilů Bentley.
Cena ojetých vozů Bentley na českém trhu začíná na zhruba tři čtvrtě milionu korun. Nové vozy začínají na více než 3,6 milionu Kč v případě SUV Bentayga, Continental GT je v základní verzi o zhruba milion dražší.
Modely Rolls-Royce jsou ale ještě dražší, například první luxusní SUV v portfoliu automobilky, které přišlo na trh koncem loňského roku, začíná na částce 8,2 milionu korun. Jde tedy o zboží pro ty nejvyvolenější.
Bentley se letos chystá na významnou oslavu 100 let od svého založení. Za vznikem výrobce luxusních vozů Bentley stál britský průkopník automobilismu a konstruktér motorů Walter Owen Bentley, který se proslavil hlavně díky svým rotačním leteckým motorům používaným v první světové válce.
Po válce si Bentley splnil svůj sen a 10. července 1919 založil vlastní automobilku. První automobil Bentley 3 L představil na autosalonu v Londýně v roce 1919, prodávat ho začal o dva roky později.
V roce 1931 byla značka prodána jiné reprezentativní automobilce britské aristokracie, značce Rolls-Royce, která byla také významným výrobcem leteckých motorů. Spojení trvalo do roku 2003, kdy Rolls Royce po předchozím prodeji celé skupiny přešel pod BMW, kdežto Bentley připadl Volkswagenu. Pod křídly německého koncernu britská automobilka v roce 2007 poprvé překonala hranici 10 000 prodaných vozů.
Test nové generace Bentley Continental GT si přečtěte tady: