15 aut roku 2018: Letos udávala trendy nabubřelá SUV i dostupné hatchbacky

Martin Přibyl Jan Matoušek Martin Přibyl, Jan Matoušek
25. 12. 2018 7:03
Uplynulý rok se nesl ve znamení kompaktních hatchbacků a SUV. Vybrali jsme 15 aut, která až na jednu výjimku letos přišla na český trh a udávala na něm trendy. Ať už se jedná o Dacii Duster, nebo Rolls-Royce Cullinan.
Foto: Výrobci

Alpine A110

Malé sporťáky žijí. Na návrat francouzského výrobce malých sportovních automobilů čekala řada fanoušků. Renault, vlastník automobilky Alpine, o resuscitaci uvažoval řadu let, první náznak ale přišel až v roce 2012. Posléze se představila řada konceptů, z nichž sériový vůz vzešel v roce 2017. Tehdy se na ženevském autosalonu ukázal model A110, jasně navazující na stejnojmenné legendární kupé ze začátku 60. let. Koupit znovuzrozenou alpinku ale není vůbec jednoduché. Jako první šla do prodeje série Premier Edition v počtu 1955 kusů, která byla rozebraná za pět dnů.

Dodnes je vůz, který podle testů vyniká ovladatelností, ale má za sebou i negativní publicitu, když jeden z vyrobených vozů shořel při testu britského Top Gearu, k mání jen na několika evropských trzích. Česko mezi nimi zatím chybí. Že jde nicméně o výjimečné auto potvrzuje i anketa o evropské Auto roku. Pro příští ročník, jehož vítěze zjistíme na ženevském autosalonu, je totiž Alpine A110 mezi šesti finalisty.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Jablonec a Liberec odehrají v boji s pandemií imaginární derby

Fotbalisté Jablonce a Liberce sice kvůli pandemii nového koronaviru a přerušení ligy nebudou moci o prvním dubnovém víkendu odehrát plánované podještědské derby na hřišti, zápas se ale uskuteční aspoň imaginárně. Severočeští rivalové začnou v pondělí na odložené utkání prodávat vstupenky v hodnotě 100 korun a výtěžek věnují Krajské nemocnici v Liberci na podporu v boji s nemocí COVID-19.

Fanoušci si mohou v internetové síti Ticketstream kupovat lístky až do neděle, kdy se mělo derby původně hrát. Počet charitativních vstupenek není nijak omezen.

"Místo prestižní fotbalové bitvy se teď svádí jiný a mnohem zásadnější boj, a to boj o lidské životy. Nesvádí ho fotbalisté na zeleném trávníku, ale zdravotníci v nemocnicích. Jejich soupeř je bohužel obzvlášť zákeřný a o to jsou jejich statečné a obětavé výkony obdivuhodnější. V tom boji jim všichni musíme aspoň symbolicky pomoct," uvedly kluby ve společném prohlášení.

Fanoušci po zaplacení obdrží e-mailem speciální elektronickou vstupenku. "Poslouží vám jako stálá připomínka toho, že když to bylo třeba, nezůstali jste v ofsajdu. Věříme, že se v našem kraji najde dost lidí, kteří své zdravotníky v jejich zápase nenechají samotné. Pořiďte si svou vstupenku na derby proti koronaviru, pořiďte ji i svým blízkým. Nikdy nevíte, kdy někdo z nich pomoc zdravotníků bude taky potřebovat," dodali severočeští rivalové.

Podobnou iniciativu spustila nedávno Zbrojovka Brno, která se snaží vyprodat někdejší stadion Lužánky při imaginárním utkání se Slavií. Jde o připomínku slavného zápasu z října 1996, na který dorazilo 44.120 diváků, což je dodnes nejvyšší návštěva samostatné ligy. Výtěžek z virtuálních vstupenek získá na boj s koronavirem brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích.

Další zprávy