Volkswagen Golf se s potížemi v košaté elektronice potýká už od začátku. Vůz má plně digitální palubní desku a nové komunikační rozhraní s dotykovou obrazovkou. Navigace si sama stahuje dálkové aktualizace, na což je potřeba robustnější ochrana před hackery, rozšířily se také funkce pro částečně automatizovanou jízdu po dálnici. To vše si vyžádalo desetinásobný nárůst výpočetní kapacity palubních počítačů.
Vývoj adekvátně rozsáhlých softwarů výrobce zjevně podcenil a následné průtahy znemožnily už výstavní premiéru na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Uvedení na trh se zpozdilo o čtvrt roku a dodávky začaly koncem ledna. Teprve po několika měsících se při pokračujících interních testech ukázalo, že by mohla selhat komunikace s modulem volání tísňové pomoci.
Služba známá pod zkratkou eCall funguje už několik let, poslední dva roky jsou jí povinně vybavena všechna osobní auta prodávaná v Evropské unii. Pokud se aktivují nárazová čidla nebo airbagy, vozidlo automaticky pošle datovou zprávu na místní linku pomoci. Její dispečeři se pokusí s posádkou spojit a vyšlou na místo nehody sanitku. Jelikož eCall je povinnou součástí bezpečnostní výbavy, podezření na omezenou funkčnost si 18. května vyžádalo zastavení prodeje. Jak u Golfu, tak u příbuzných koncernových modelů včetně Škody Octavia.
Nový software byl sestaven a otestován během 18 dní. Podle výrobce je nyní pro bezpečnost posádky vše plně zajištěno, takže Golf i Octavia se mohou opět prodávat. Opatření o necelé tři týdny zpozdilo dodání vozů, které byly v době uzávěry již vyrobeny. Na dodání aut, která do výroby teprve mířila, téměř nemělo vliv.