Jak vybrat ojetinu? Volba motoru ušetří desetitisíce, rozdíl v cenách modelu překvapí

Martin Frei Martin Frei
12. 1. 2023 5:58
Že výkonnější motor stojí víc peněz a diesel vyjde dráž než benzin, není nic nového. Jak ale auta stárnou a ztrácejí hodnotu, mění se i rozdíly mezi nimi. A zůstávají překvapivě velké navzdory tomu, že ojetých vozů je málo a poptávka po nich stoupla. Kdyby bylo na trhu opravdu zle, musely by i méně atraktivní verze zdražit. K tomu ale nedošlo, a tak můžete při koupi stále dost ušetřit.

K levnější koupi je jistě třeba slevit z nároků na dynamiku či kulturu chodu. Opustit naopak musíme zaběhnuté představy o standardních poměrech cen. Důvody, proč je jedna verze auta levnější než jiná, totiž nemusejí zapadat do obecných zákonitostí. U každého modelu může být příčina jiná, jak ukazuje následující výběr.

Foto: Ford

Ford Focus III: Půvab jednoduché techniky

Před pěti lety se třetí genarace Fordu Focus loučila a s ní i atmosférický benzinový motor 1.6 Ti-VCT. Díky tomu dnes najdeme v bazarech jednoduchou a spolehlivou techniku s cenovkou morálně zestárlého auta. Exempláře s nájezdem kolem sto tisíc kilometrů se dají sehnat už za 220 tisíc korun. Motor bez turba samozřejmě není žádná raketa a na dálnici mu chybí nadhled, vyvažuje to však. minimum servisních rizik.
Pružnější přeplňovaný tíválec 1.0 EcoBoost většinou vyjde o padesát tisíc dráž, diesel 1.5 TDCi stojí 300 tisíc korun. 
Na podzim 2017 nastoupila nová generace se zcela novou a složitější technikou. Ojetiny jsou dražší řádově o dalších sto tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy