Jak vybrat ojetinu? Volba motoru ušetří desetitisíce, rozdíl v cenách modelu překvapí

Martin Frei Martin Frei
12. 1. 2023 5:58
Že výkonnější motor stojí víc peněz a diesel vyjde dráž než benzin, není nic nového. Jak ale auta stárnou a ztrácejí hodnotu, mění se i rozdíly mezi nimi. A zůstávají překvapivě velké navzdory tomu, že ojetých vozů je málo a poptávka po nich stoupla. Kdyby bylo na trhu opravdu zle, musely by i méně atraktivní verze zdražit. K tomu ale nedošlo, a tak můžete při koupi stále dost ušetřit.

K levnější koupi je jistě třeba slevit z nároků na dynamiku či kulturu chodu. Opustit naopak musíme zaběhnuté představy o standardních poměrech cen. Důvody, proč je jedna verze auta levnější než jiná, totiž nemusejí zapadat do obecných zákonitostí. U každého modelu může být příčina jiná, jak ukazuje následující výběr.

Foto: Ondřej Běhal

Hyundai i30 III: Nebojte se tříválce

Končící generace Huyndaie i30 si díky dlouhé záruce a agresivní cenové politice ukousla vydatný kus českého tržního koláče. Pronikla i do firemních flotil. Nejvíce vozů bylo v nízkých specifikacích s benzinovým tříválcem 1.0 T-GDI. Těch je dnes v bazarech nejvíc a prodejci si za ně nemohou říct moc peněz. Pětiletý vůz s nájezdem 80 tisíc kilometrů tak vyjde na 300 tisíc korun. Pro zájemce o poměr ceny a hodnoty je to jasná volba, kultivovanější čtyřválec 1.4 T-DGI běžně stojí i o šedesát tisíc korun víc.  
Diesel už jako nový nebyl nabízený za tak výhodných podmínek, v bazarech na něj tak často nenarazíme. Navíc od roku 2018 už jde o prokočilou nízkoemisní verzi s rozsáhlou soustavou katalyzátorů a čidel, jejichž údržba bude po záruce drahá.

 

Právě se děje

Další zprávy