Jak vybrat ojetinu? Volba motoru ušetří desetitisíce, rozdíl v cenách modelu překvapí

Martin Frei Martin Frei
12. 1. 2023 5:58
Že výkonnější motor stojí víc peněz a diesel vyjde dráž než benzin, není nic nového. Jak ale auta stárnou a ztrácejí hodnotu, mění se i rozdíly mezi nimi. A zůstávají překvapivě velké navzdory tomu, že ojetých vozů je málo a poptávka po nich stoupla. Kdyby bylo na trhu opravdu zle, musely by i méně atraktivní verze zdražit. K tomu ale nedošlo, a tak můžete při koupi stále dost ušetřit.

K levnější koupi je jistě třeba slevit z nároků na dynamiku či kulturu chodu. Opustit naopak musíme zaběhnuté představy o standardních poměrech cen. Důvody, proč je jedna verze auta levnější než jiná, totiž nemusejí zapadat do obecných zákonitostí. U každého modelu může být příčina jiná, jak ukazuje následující výběr.

Foto: Jiří Kaloč

Volkswagen Golf VII: Volba požitkářů

Kdyby byla na trhu ojetin opravdická krize, lidé by se zaměřili na nejhlubší podstatu mobility a šli by po nejnižší ceně. Ve skutečnosti je pětiletý Volkswagen Golf o šedesát až sedmdesát tisíc dražší než Octavia. Což dokazuje silnou poptávku po autě kultivovanějším a prestižnějším.
I zde je nejlevnější benzinový tříválec 1.0 TSI za ceny kolem 340 tisíc korun, následovaný o třicet tisíc dražším dieselem 1.6 TDI. Silnější 1.4 TSI už stojí 380 tisíc korun, díky nezávislému zavěšení kol nabídne pohodlnější svezení.

 

Právě se děje

Další zprávy