Jak vybrat ojetinu? Volba motoru ušetří desetitisíce, rozdíl v cenách modelu překvapí

Martin Frei Martin Frei
12. 1. 2023 5:58
Že výkonnější motor stojí víc peněz a diesel vyjde dráž než benzin, není nic nového. Jak ale auta stárnou a ztrácejí hodnotu, mění se i rozdíly mezi nimi. A zůstávají překvapivě velké navzdory tomu, že ojetých vozů je málo a poptávka po nich stoupla. Kdyby bylo na trhu opravdu zle, musely by i méně atraktivní verze zdražit. K tomu ale nedošlo, a tak můžete při koupi stále dost ušetřit.

K levnější koupi je jistě třeba slevit z nároků na dynamiku či kulturu chodu. Opustit naopak musíme zaběhnuté představy o standardních poměrech cen. Důvody, proč je jedna verze auta levnější než jiná, totiž nemusejí zapadat do obecných zákonitostí. U každého modelu může být příčina jiná, jak ukazuje následující výběr.

Foto: Renault

Renault Scénic IV: Když se dražší motor vyplatí

Poslední generace Scéniku se už nevyrábí, pokus o přeměnu MPV v crossoveru moc zákazníků nepřitáhl. Přesto jde stále o docela praktické auto a pětileté exempláře za 350 tisíc korun nabízejí cenově příznivou alternativu k SUV.
U prvních ročníků je však třeba se držet dieselu 1.5 dCi, který už bude mít za sebou stovku tisíc kilometrů. Méně ojetému benzinovému 1.2 TCe se vyhněte, jde o mimořádně nespolehlivý motor s rizikem vydření válců a ztráty komprese. Spolehlivější třináctistovka přišla až během roku 2018.

 

Právě se děje

Další zprávy