Vlna zdražování aut nabírá na síle: Hyundai, Toyota atd

Radek Pecák Radek Pecák
8. 12. 2013 14:34
Jako první po po zásahu ČNB letos zdražila domácí Škoda
Renault Koleos zdražil o rekordních sto tisíc korun.
Renault Koleos zdražil o rekordních sto tisíc korun. | Foto: Aktuálně.cz

Škodovku, která letos jako první po intervenci České národní banky zdražila část svých modelů (například Octavii RS o deset tisíc a superby o pět tisíc Kč), začaly postupně následovat další značky.

Na změny v cenících jako první upozornil server Vybermiauto.cz.

Z aut, kterých se v českých autosalonech každý měsíc prodají stovky kusů, se citelné zdražení týká například modelu Hyundai i20. Tento městský vůz o velikosti fabie je aktuálně v prodejním žebříčku všech modelů v ČR osmý a dosud v Česku ve verzi s motorem 1,2 a s výbavou obsahující například klimatizaci i rádio, prodával za 199 990 Kč. Nyní je o dvacet tisíc korun dražší.

Tento vůz se vyrábí v Turecku, na rozdíl od Hyundai ix20, Hyundai ix35 a Hyundai i30, které jsou montovány v nošovické továrně. Těch se zdražování zatím netýká. V autosalonech korejské značky ovšem najdete vyšší cifry také na cenovkách řady dalších aut.

Foto: Hyundai

Vůz střední třídy Hyundai i40 podle verzí zdražil v rozmezí o 21 až 30 tisíc, za velké SUV Santa Fe se bude platit nyní o dvacet až třicet tisíc a také u kupé Veloster se zvýšila cena o třicet tisíc Kč.

Všechna v Česku nabízená auta zdražil Citroën. Například nejprodávanější model značky - rodinný hatchback C4 je nyní dražší o patnáct tisíc korun a zájemce za něj musí zaplatit nejméně 284 900 Kč.

Podobně vysoké (15-20 tisíc korun) je zvýšení ceny u oblíbené malé dodávky Citroën Berlingo, o deset až patnáct tisíc korun více se bude platit za kolínský minivůz C1. Zdražila rovněž letošní novinka C4 Picasso včetně verze Grand. V tomto případě je zvýšení ceny plošně 11 tisíc Kč.

O sto tisíc zdražila dvě auta

Vyšší částku si od nynějška musí připravit i ti, kteří plánují koupi nového Renaultu Clio, jak ve verzi hatchback, tak i kombíku Grandtour. Většina verzí zdražila o pět až deset tisíc korun. O trochu méně (3-5 tisíc Kč) se zvýšily ceny řady verzí modelů Captur či Kangoo. Rekordní je zdražení u sportovně užitkového modelu Koleos. Nová cena je 704 900, což je zvýšení o kulatých sto tisíc korun.

Přesně o stejnou částku se zvedla i cenovka Toyoty Land Cruiser s osmiválcovým motorem. V jejím případě je však procentuální navýšení o dost nižší, protože už před zdražením stál tento vůz 1 710 000 Kč.

Foto: Toyota

Více už zřejmě bude běžné zákazníky Toyota zajímat zdražení Yarisu či Aurisu. První dvě výbavy pětidveřového Aurisu označované jako Power a Active zdražily o dvacet tisíc. Nejlevnější verze 1.33 Power tak nyní stojí 349 900 korun.

Přesto to nadále nemusí být špatná koupě, jak ukazuje porovnání s konkurenty. Vstupní výbava Power totiž  obsahuje vše, co požaduje většina majitelů auta této třídy: automatickou klimatizaci, audiosoustavu, palubní počítač, sedm airbagů a také třeba LED denní svícení.

Hybridní verze aurisu je teď oproti cenám v listopadu dražší o deset až patnáct tisíc korun.

Kombík Auris Touring Sports nyní začíná na částce 374 900 Kč. Vstupní cena vypadá vysoká, ale poměr cena/výbava i v tomto případě zůstal zajímavý. 

Malý Yaris je nyní dražší o 15 tisíc Kč a lze ho koupit od 256 900, kolínské Aygo stojí nejméně 204 900 Kč, Corolla začíná na 384 900 Kč, Prius na 629 900 Kč a sportovní GT 86 na 799 900 Kč. Více informací naleznete zde.

Seat šel na zdražování opatrněji. Po zveřejnění ceny kombíku Leon ST sice nadále ponechal vstupní cenu stokorunu pod hranicí tří set tisíc korun u pětidveřové verze Leonu, ale o pět až šest tisíc zdražily vyšší výbavy Reference a Style a až o 22 tisíc nejvyšší FR. Stejným způsobem se zvýšily ceny u třídveřové verze Leon SC. 

 

Právě se děje

Další zprávy