Nová Toyota Yaris zná české ceny. Jak obstojí proti Škodě Fabia nebo Renaultu Clio?

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 5. 2020 6:02
V příštím roce by kolínská továrna TPCA měla vedle miniaut Citroënu, Peugeotu a Toyoty začít vyrábět také větší Toyotu Yaris. Nová generace konkurenta Škody Fabia však na český trh zamíří již letos. Dovozce japonské automobilky zveřejnil ceník, který opět sází na hybridní ústrojí. Základem je však benzinový tříválec, který začíná na 335 tisících korun.
Foto: Toyota

Toyota Yaris GR Sport - od 899 000 korun

Specifické místo v nabídce Toyoty Yaris má její sportovní verze GR Sport. Ta nabízí přeplňovaný tříválec o objemu 1,6 litru s výkonem 192 kW. Ač malé auto, poháněná jsou všechna čtyři kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Výrobce udává zrychlení na 100 km/h za 5,2 vteřiny a maximální rychlost omezenou na 230 km/h.

Cena jediného třídveřového Yarisu v nabídce je nejméně 899 000 korun. Za v segmentu malých aut vysokou cenovku, a to i na ostrý hatchback (na druhou stranu má vůz ojedinělou techniku), vždyť Polo GTI s výkonem 147 kW a dvouspojkovým automatem stojí od 616 900 korun, má Yaris GR Sport bohatou výbavu.

Mimo standardní nabídky bezpečnostních asistentů jsou to třeba dvouzónová automatická klimatizace, rádio s osmipalcovou obrazovkou, bezklíčkové odemykání a startování nebo diodová světla vpředu i vzadu. Specificky pro sportovní variantu dodává Toyota 18palcová litá kola, bodykit karosérie, střechu z karbonem vyztužených plastů, kožená sportovní sedadla nebo kožený sportovní volant.

Mezi příplatky jsou vedle laků karoserie dva pakety. VIP za 50 tisíc korun má průhledový displej, navigaci, audio JBL, sledování provozu za vozem nebo přední i zadní parkovací senzory. Pro řidiče zajímavější je paket Sport za 100 tisíc korun. Ten má přední a zadní samosvorný diferenciál Torsen, závodní tlumiče, 18palcová kovaná kola a červené třmeny brzd. Pakety nicméně mezi sebou nejdou kombinovat. 

 

Právě se děje

Další zprávy