Jan Matoušek
16. 10. 2018 15:05
Zatímco v průběhu letošního roku Toyota svou modelovou nabídku výrazněji neupravovala, v příštích dvanácti měsících přinese na trh několik modelů naráz. Generační výměnou projdou dva stěžejní modely, k nimž se přidá i nová vlajková loď automobilky. A řeč není jen o návratu modelu Camry do Evropy, ale i příchodu nové generace supersportovní Supry. Začíná se také jednat o budoucnosti miniaut z Kolína. Přinášíme rozhovor s Matthewem Harrisonem, viceprezidentem evropské Toyoty pro prodeje a marketing.
Nová vlajková loď
Jméno Avensis už nová Toyota, minimálně nějakou dobu, neponese. "D-segment konstantně padá až tak, že ročně prodáváme již jen 18 tisíc kusů Avensisu. Není proto ekonomicky výhodné mít auto vyráběné v Evropě jen pro Evropu," uvedl Harrison důvod konce jinak již zavedeného jména. Toyota se ale z tohoto segmentu nechce úplně stáhnout, proto vsadí na globálně úspěšnou značkou Camry, která se tak na evropský trh vrací po čtrnácti letech. Harrison zároveň věří, že hybridní sedan si své zájemce najde.