Stane se vodík spásou automobilismu? Přinášíme přehled plusů a minusů

Lukáš Vaverka
4. 5. 2019 6:24
Výraznému navýšení podílu elektromobilů na počtu prodaných nových aut stojí v cestě stále dvě hlavní věci - vysoká cena a omezená kapacita baterií. Přitom se už dlouho testuje mnohem elegantnější řešení: palivové články na vodík. Ani to ale pochopitelně není bez výhrad. Jakých? Přinášíme přehled.
Foto: Radek Pecák

Nutnost zachovat ekologický postup

Existují i další postupy: výroba vodíku za vysokého tlaku nebo vysoké teploty, případně biologickou cestou. Technologická rozmanitost na rychlosti rozvoje vodíkové infrastruktury koneckonců také nepřidává. Všechny zúčastněné strany navíc musí dbát na to, aby stranou zůstala konvenční výroba vodíku z metanu, jakou využívá například právě vodíková stanice ve středočeských Neratovicích.

Tento postup je sice nejjednodušší a dnes finančně nejvýhodnější, produkce jednoho kg vodíku ale v tomto případě obnáší vypuštění 9 kg CO2 do ovzduší a nijak neřeší závislost naší společnosti na fosilních palivech. Kdyby vodíková auta mělo pohánět takto vyrobené palivo, rozhodně si nepomůžeme - přepočtené emise CO2 by se pohybovaly kolem 100 gramů na kilometr.

 

Právě se děje

Další zprávy