Boleslavskému vrcholu, Škodě Superb, je 85 let. Vozila Erwina Rommela i Miloše Zemana

Martin Přibyl Martin Přibyl
22. 10. 2019 17:53
Přesně před 85 lety začala domácí automobilka používat jméno Superb. Jméno, které je dnes vyhrazené vrcholnému modelu, dostala tehdy jako první luxusní limuzína označovaná do té doby jen prostým číslem 640. Podívejte se na historii škodovácké vlajkové lodi.
Foto: Archiv společnosti Škoda Auto

Předválečný vrchol

Auto postupně procházelo modernizacemi, měnil se motor. Rok 1938 přinesl zásadní inovaci, škodovácká vlajková loď dostala, tak trochu po vzoru Tatry 77, uhlazenou aerodynamickou karoserii. Novinkou byl také šestiválec o objemu 3137 cm3 s modernějším ventilovým rozvodem OHV (dříve se používal zastaralý ventil na boku válce, rozvod SV) a výkonem 59 kilowattů. Do zastavení výroby v roce 1940 vznikla ještě osmiválcová verze označená Superb 4000. Ta byla první Škodou s osmiválcem a její karoserie byla prodloužena na 5,7 metru.

 

Právě se děje

Další zprávy