Nejprodávanějším modelem značky byla v lednu tradičně Octavia, kterých automobilka v lednu dodala 32 000, meziročně ale o 10,4 procenta méně. Největší propad prodejů zaznamenal model Superb, meziročně o 23,8 procenta. Vzrostly naopak dodávky SUV Karoq, a to o 206,5 procenta, rostlo také Citigo, ve srovnání s loňským lednem o 3,9 procenta.
Na celosvětově největším trhu Škody Auto v Číně propadly prodeje o 11,7 procenta na 27 800 aut. Pouze v Číně prodává automobilka model Kamiq, tohoto vozu firma na tamním trhu v lednu dodala 6100 kusů.
Zákazníkům v západní Evropě dodala Škoda v lednu 41 000 vozů a v porovnání se stejným měsícem minulého roku si tak polepšila o 6,2 procenta. V Německu, na nejsilnějším evropském trhu značky, zvýšila automobilka dodávky zákazníkům na 13.800 vozů, což odpovídá nárůstu 8,1 procenta.
Ve střední Evropě dodala Škoda zákazníkům 16 500 vozů, meziročně o 11,6 procenta méně. Vývoj lednových dodávek zákazníkům podle firmy odráží současný celkový pokles trhu s osobními vozy v tomto regionu.
Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly v lednu dodávky zákazníkům o 9,2 procenta na 3000 vozů, v Rusku vzrostly dodávky aut Škoda o 23 procent na 5500 vozů.
V rekordním lednu 2018 automobilka dodala celosvětově 103 800 vozů, což bylo meziročně o 10,7 procenta více. Dvojciferný procentuální růst v loňském prvním měsíci zaznamenaly prodeje v západní, střední i východní Evropě bez Ruska.
Skvělé období nemá ani Volkswagen
Odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen se v lednu meziročně snížil o 3,4 procenta na 515 500 vozů kvůli slabšímu prodeji v Číně, západní Evropě a Severní Americe. Tempo jeho poklesu nicméně zpomalilo z prosincových devíti procent. Vyplývá to z dnešních údajů koncernu.
"Podle očekávání jsme v letošním roce nedokázali dosáhnout rekordní úrovně z ledna 2018," uvedl šéf prodeje značky VW Jürgen Stackmann. Upozornil rovněž, že v nadcházejících měsících by mělo odbyt značky VW podpořit uvedení nových modelů na trh.
V západní Evropě se lednový odbyt značky snížil téměř o pět procent, zatímco ve střední a východní Evropě stoupl o devět procent. V Číně, která je největším automobilovým trhem na světě, se prodej snížil o tři procenta. Stackmann nicméně upozornil, že podíl značky na čínském trhu se navzdory poklesu odbytu zvýšil.