Jan Matoušek
25. 3. 2019 6:03
26. října uplyne už čtvrt století od premiéry Škody Felicia. V roce 1994 se první vůz vyvinutý pod taktovkou koncernu Volkswagen představil při akci na Karlově mostě. Následně se jedním ze tří vystavovaných aut projel i někdejší prezident Václav Havel. O 25 let později Felicia platí stále za jedno z nejrozšířenějších aut na českých silnicích, přesto se počty ojetin stále zmenšují. Ceny navíc podle všeho dosáhly dna, což by mohlo být zajímavé pro sběratele - za pět let totiž první Felicie dosáhnou hranice pro zařazení mezi historická vozidla.
Již brzy veterán
Pokles cen a jejich ustálení částečně nahrávají těm, kteří pomalu začínají Felicii brát jak budoucí youngtimer. Za pět let, v roce 2024, totiž uběhne třicáté výročí od premiéry Felicie, čímž se první kusy dostanou do okna, které platí pro veterány. Jinými slovy bude možné první Felicie provozovat na veteránských značkách. Jejich získání samozřejmě není úplně jednoduché, posuzuje se třeba historická přesnost nebo technický stav vozu (více o tématu, včetně aut, kterým je třicet už letos, najdete v našem starším materiálu).
Minimálně zachovalé Felicie s menším nájezdem, nepočítaje verzi Fun či některé akční modely, by nicméně mohly být brzy i zajímavým (a žádaným) youngtimerem - například i v porovnání s Favoritem, u nějž ceny zachovalých kusů v poslední době spíše rostou.