Škoda Felicia bude brzy veterán. Některé bazary ji nechtějí, někde stojí statisíce

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 3. 2019 6:03
26. října uplyne už čtvrt století od premiéry Škody Felicia. V roce 1994 se první vůz vyvinutý pod taktovkou koncernu Volkswagen představil při akci na Karlově mostě. Následně se jedním ze tří vystavovaných aut projel i někdejší prezident Václav Havel. O 25 let později Felicia platí stále za jedno z nejrozšířenějších aut na českých silnicích, přesto se počty ojetin stále zmenšují. Ceny navíc podle všeho dosáhly dna, což by mohlo být zajímavé pro sběratele - za pět let totiž první Felicie dosáhnou hranice pro zařazení mezi historická vozidla.
Foto: Škoda Auto

Felicie už nevykupujeme

Jak je vidět na předchozím grafu, prodeje Felicie v posledních letech, minimálně v síti AAA Auto, klesly téměř k nule. "Felicie aktivně nevykupujeme s výjimkou nejzachovalejších exemplářů do Mototechny Classic (značka provozovatele sítě AAA Auto zaměřená na vozy s potenciálem nárůstu ceny - pozn. red.)," uvádí jeden z největších důvodů poklesu Petr Vaněček. Naproti tomu další bazarový prodejce, Auto ESA, podle Pavla Foltýna Felicie i nadále vykupuje. I proto bazar vykazuje již zmíněné stabilní prodeje vozu.

Pokud už se dnes někdo rozhodne Felicii koupit, podle Vaněčka i Foltýna především proto, že jde o levné auto nenáročné na údržbu, které je často využíváno jako pracovní. "Zájem je už výhradně o vozy s celohliníkovým motorem 1.3 z vývoje Škody, který je považovaný za nezničitelný i při minimální údržbě," doplňuje provozní ředitel největšího českého bazaru. To opět potvrzuje i Foltýn. "Nejvíc se prodávají benzinové agregáty, kde je průměrný nájezd asi 141 tisíc kilometrů a průměrný ročník 1999," říká.

 

Právě se děje

Další zprávy