Škoda Felicia bude brzy veterán. Některé bazary ji nechtějí, někde stojí statisíce

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 3. 2019 6:03
26. října uplyne už čtvrt století od premiéry Škody Felicia. V roce 1994 se první vůz vyvinutý pod taktovkou koncernu Volkswagen představil při akci na Karlově mostě. Následně se jedním ze tří vystavovaných aut projel i někdejší prezident Václav Havel. O 25 let později Felicia platí stále za jedno z nejrozšířenějších aut na českých silnicích, přesto se počty ojetin stále zmenšují. Ceny navíc podle všeho dosáhly dna, což by mohlo být zajímavé pro sběratele - za pět let totiž první Felicie dosáhnou hranice pro zařazení mezi historická vozidla.
Foto: Škoda Auto

Mezi karoseriemi bylo bazarovými zákazníky podle Vaněčka dlouho preferováno kombi, které je zajímavé především objemem kufru. V základu jde o 447 litrů, po sklopení sedadel o 1366 litrů. To je signifikantně více než u hatchbacku, s nímž ale kombi sdílí rozvor 2450 mm. Prodloužení karoserie na 4205 mm tak šlo výhradně do zadní části auta. Kombíků ale bylo vyrobeno mnohem méně než hatchbacků, proto se dnes v inzerátech tolik nevyskytují a zájemci o Felicii se spokojí i s hatchbackem.

"Verze kombi se používaly spíše jako pracanti a firemní auta, více se opotřebovaly, najely víc kilometrů a skončily v lisu. Kdežto hatchbacky byly více rodinná auta a lidé je udržovali i kvůli jejich popularitě, nenáročnosti a spolehlivosti," uvádí Pavel Foltýn další z možných důvodů, proč je dnes spíše rarita narazit v inzerátu na zachovalé kombi a lidé častěji kupují "krátkou" Felicii.

 

Právě se děje

Další zprávy