Jan Matoušek
25. 3. 2019 6:03
26. října uplyne už čtvrt století od premiéry Škody Felicia. V roce 1994 se první vůz vyvinutý pod taktovkou koncernu Volkswagen představil při akci na Karlově mostě. Následně se jedním ze tří vystavovaných aut projel i někdejší prezident Václav Havel. O 25 let později Felicia platí stále za jedno z nejrozšířenějších aut na českých silnicích, přesto se počty ojetin stále zmenšují. Ceny navíc podle všeho dosáhly dna, což by mohlo být zajímavé pro sběratele - za pět let totiž první Felicie dosáhnou hranice pro zařazení mezi historická vozidla.
Vývoj prodejů
Nabízí se analogie, že čím více klesla cena, tím více narostly prodeje. Opak je však pravdou. Poptávka po Feliciích v AAA Auto kontinuálně klesá. Vrcholu dosáhla v roce 2004, kdy se prodalo téměř osm tisíc kusů. Naopak od roku 2005 jdou prodeje stále dolů, v posledních letech až prakticky k nule. "Od roku 2001 jsme prodali přes 57 tisíc Felicií," uvádí Vaněček.
Jenže zatímco v AAA Auto prodeje klesají, jinde se drží na stabilní úrovni. "Každé 2 až 3 dny prodáme jednu Felicii," vypočítává Pavel Foltýn z Auto ESA. "Za kalendářní rok jsme prodali asi 170 těchto vozidel," doplňuje.