Škoda Felicia bude brzy veterán. Některé bazary ji nechtějí, někde stojí statisíce

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 3. 2019 6:03
26. října uplyne už čtvrt století od premiéry Škody Felicia. V roce 1994 se první vůz vyvinutý pod taktovkou koncernu Volkswagen představil při akci na Karlově mostě. Následně se jedním ze tří vystavovaných aut projel i někdejší prezident Václav Havel. O 25 let později Felicia platí stále za jedno z nejrozšířenějších aut na českých silnicích, přesto se počty ojetin stále zmenšují. Ceny navíc podle všeho dosáhly dna, což by mohlo být zajímavé pro sběratele - za pět let totiž první Felicie dosáhnou hranice pro zařazení mezi historická vozidla.
Foto: AAA Auto

Vývoj prodejů

Nabízí se analogie, že čím více klesla cena, tím více narostly prodeje. Opak je však pravdou. Poptávka po Feliciích v AAA Auto kontinuálně klesá. Vrcholu dosáhla v roce 2004, kdy se prodalo téměř osm tisíc kusů. Naopak od roku 2005 jdou prodeje stále dolů, v posledních letech až prakticky k nule. "Od roku 2001 jsme prodali přes 57 tisíc Felicií," uvádí Vaněček.

Jenže zatímco v AAA Auto prodeje klesají, jinde se drží na stabilní úrovni. "Každé 2 až 3 dny prodáme jednu Felicii," vypočítává Pavel Foltýn z Auto ESA. "Za kalendářní rok jsme prodali asi 170 těchto vozidel," doplňuje.

 

Právě se děje

Další zprávy