Zaměstnanci Fordu mají za úkol tajně používat na montážní lince vadné díly

Eva Srpová Eva Srpová
22. 11. 2016 10:20
Sabotáž v továrně Fordu? Ne, takto se prověřuje, jestli montáž aut probíhá pečlivě. Zaměstnanci Fordu mají za úkol tajně vkládat na montážní linku v továrně Fordu ve Valencii vadné díly. Tím se má otestovat kontrola kvality při výrobě automobilů a bezchybnost technologie, která má tyto díly odhalit.
Ve Fordu můžete dostat práci na montážní lince, jejíž náplní je schválně používat vadné díly.
Ve Fordu můžete dostat práci na montážní lince, jejíž náplní je schválně používat vadné díly. | Foto: Ford
Ford chce zlepšit kvalitu výroby, každou součástku sleduje při procesu výroby nová technologie.
Ford chce zlepšit kvalitu výroby, každou součástku sleduje při procesu výroby nová technologie. | Foto: Ford

Továrna Fordu ve španělské Valencii využívá technologii, která zaznamenává pohyb všech součástek během výrobního procesu. Tato platforma se jmenuje Vision System, sleduje používané díly a fotí je. Technologie tak monitoruje součástky pro 400 000 aut, která se ve Valencii ročně vyrobí. Nový model totiž sjíždí z linky každých 40 sekund. Za 14 dní tak Vision System pořídí více než miliardu fotografií.

Aby se prověřilo, že systém špičkově funguje a při procesu řízení jakosti mu nic neunikne, někteří zaměstnanci v automobilce mají za úkol proces výroby sabotovat. Používají na lince nesprávné nebo vadné součástky. 

Šotek už ve Valencii poslal na výrobní linku vadné součásti motoru, nesprávné verze volantu, a dokonce i jiné palubní desky. Tento typ zkoušky probíhá na všech 34 stanovištích montážní linky a Ford zvažuje zavedení nové technologie v celosvětovém měřítku.

Ve Valencii se vyrábí mnoho modelů této značky. Patří mezi ně Kuga, Mondeo, S-MAX, Galaxy, Tourneo Connect a Transit Connect. Test modernizované Kugy si můžete přečíst zde.

 

Právě se děje

Další zprávy