Chcete přesná čísla? Technici naměřili upravenému Chironu rychlost 304,773 mil za hodinu, což znamená 490,484 kilometru za hodinu. Něco takového bylo dosud nepředstavitelné. "Nejsme jen první automobilkou, která překonala hranici tří set mil za hodinu. Udělali jsme to na trati, která k tomu není vhodná," chlubí se šéf Bugatti Stephan Winkelmann.
Test upraveného Chironu proběhl na 21km testovací trati Ehra-Lessien v Dolním Sasku. Bezpečné prostředí, říkáte si. To ano, před pokusem byl asfalt dokonce důkladně zameten speciálními rohožemi. Jenže toto místo má i svou zásadní nevýhodu. Je velice nízko, pouhých padesát metrů nad mořem.
V porovnání s vysoko položenými polygony v Nevadě tak Bugatti nehrál do karet vyšší tlak vzduchu, s nímž roste i jeho odpor, který je pro podobné vysokorychlostní testy klíčovým protivníkem. Vyšší odpor vzduchu znamená vyšší výkon potřebný k dosažení maximální rychlosti.
Byť si v Dolním Sasku mohl Chiron na druhou stranu užít vyšší obsah kyslíku ve vzduchu (ten je zase důležitý ke správné funkci spalovacího motoru), mohl by prý být v Nevadě, tedy v nadmořské výšce okolo 1000 metrů nad mořem, až o 25 kilometrů za hodinu rychlejší a pokořit hranici 500 kilometrů za hodinu.
Podle šéfa vývoje Bugatti Steffana Elrotta se ale firma rozhodla z bezpečnostních důvodů provést test na připraveném okruhu v Ehra-Lessien. Za volant se posadil Andy Wallace, vítěz 24 hodin Le Mans z roku 1988 a dnes testovací pilot francouzské automobilky.
Bugatti neupřesnilo parametry rekordního vozu. Pouze to, že se jedná o prototyp chystaného derivátu modelu Chiron. Ten je běžně poháněn čtyřikrát přeplňovaným šestnáctiválcem do W o výkonu 1500 koní a točivém momentu 1600 Nm. Maximální rychlost je u něj omezena na 420 kilometrů za hodinu. Zrychlení z nuly na sto zabere 2,4 vteřiny.