Co může spojení přinést FCA?
Sdílení technologií, a tím pádem snížení nákladu, jsme již zmínili. Fiatu by potom spojení s PSA mohlo přinést posílení na evropském trhu. Tam Fiat, potažmo i další, především italská část koncernu, ztratil v posledních letech docela hodně. Kdysi úspěšné Punto loni skončilo a Fiat, známý produkcí malých aut, dnes v segmentu B nabízí jediný model - Lancii Ypsilon pouze v Itálii. PSA by tak například mohlo Fiatu poskytnout svou platformu CMP pro malá auta, což by umožnilo vznik nástupce Punta, navíc i s elektrickým pohonem.
Návratu Punta by nahrávalo i nedávné prohlášení šéfa FCA Mikea Manleyho, které citoval magazín Automotive News Europe. Ten řekl, že se Fiat v blízké budoucnosti posune od miniaut do segmentu malých aut, který je prodejně úspěšnější a nabízí vyšší výdělky. Je přitom paradoxní, že Fiat je dnes s modely Panda a 500 evropským lídrem segmentu miniaut. Přesto se z něj chce vytratit. Je ale otázka, kdy přesně se to stane. Příští rok by se totiž měla objevit druhá generace modelu 500 s čistě elektrickým pohonem.
Jak už bylo také zmíněno, Fiat se přes PSA může dostat k čistějším motorům, které budou v době honění každého gramu CO2 potřeba. A ve spekulacích můžeme pokračovat - technický základ chystaného Peugeotu 308 by klidně mohl být použit i u nástupce Tipa, pokud se v tomto segmentu Fiat rozhodne pokračovat. Například Opel také postupně přechází kompletně na techniku koncernu PSA, ačkoliv jeho vlastnictví je jiné než v případě FCA.