Mercedes představil třídu X. Má základ v Nissanu, sebevědomou cenu a celou řadu konkurentů

Jan Matoušek Jan Matoušek
Aktualizováno 26. 7. 2017 21:45
Spolupráce koncernu Daimler a aliance Renault-Nissan přináší ovoce oběma stranám. Zatímco Japonci se tak dostali k vybraným pohonným jednotkám a na základě Mercedesu třídy A postavili kompaktní Infiniti Q30, Němci pro změnu využili know-how v oblasti užitkových vozidel. Nejprve adaptovali Renault Kangoo a udělali z něj Mercedes-Benz Citan, pak vzali Nissan NP300 Navara a předělali jej na Mercedes-Benz třídy X. V následující grafice najdete nejen představení novinky s trojcípou hvězdou, ale také krátkou charakteristiku vybraných konkurentů z Japonska, Itálie nebo Německa.

Pokud vás zajímají nové vozy Mercedes-Benz, dostupné na českém trhu, klikněte na tento odkaz.

Jak je na tom praktičnost?

Na délku má novinka 5340 mm, mezi nápravami je 3150 mm. Šířka 1920 mm ani výška 1819 mm z vozu nedělají žádného drobečka, na druhou stranu i díky těmto rozměrům je uvnitř dostatek místa pro pět cestujících. Třída X bude dostupná jen v provedení s dvojitou kabinou (Double Cab), a tedy čtyřmi dveřmi. Na ložnou plochu, s délkou 1587 mm a šířkou 1560 mm, je dle zvolené motorizace možné naložit náklad o hmotnosti až 1,1 tuny, což Mercedes přepočítal na 17 padesátilitrových sudů s pivem. Mezi podběhy se také vejde europaleta. A kdyby to bylo málo, přívěs může mít až 3,5 tuny, opět v závislosti na zvolené motorizaci. Ložná plocha je už v základu opatřena čtyřmi kotvícími oky, vyšší verze výbavy mají kolejnice. Zvolit lze také krytí ložné plochy nástavbou nebo výklopným panelem, box o objemu 156 litrů, rám, boční nášlapy či dokonce verzi bez zadního nárazníku. Víko ložné plochy se tak otevře pod úhlem 180 stupňů (s nárazníkem polovina).

 

Právě se děje

Další zprávy