Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Foto: Volkswagen

Prodeje elektromobilů a plug-in hybridů

A co prodeje naftových vozů nahradilo? Částečně to jsou elektromobily a plug-in hybridy - tedy hybridní vozy schopné ujet část trasy na elektrickou energii a mající akumulátor s dobíjením z elektrické sítě. Jejich prodej v prvním čtvrtletí roku stoupl o více než 30 tisíc kusů na 120 tisíc aut. Vezmeme-li, že ještě v roce 2010 se prodalo 130 aut na elektřinu, rozdíl je to obrovský.

Vývoj prodeje elektromobilů a plug-in hybridů

Počet prodaných kusů (zaokrouhleno)
2010 130
2011 2300
2012 4500
2013 8200
2014 17 400
2015 36 000
2016 47 600
2017 61 300
2018 87 300
2019 119 900
 

Právě se děje

Další zprávy