Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Stejně jako si Jaguar připsal největší pokles podílu naftových vozů, připsal si i největší nárůst podílu elektrických vozů. Stojí za tím čerstvě evropské i světové auto roku - crossover I-Pace. Z nuly loni tak podíl narostl na 13,1 procenta. Dařilo se i Mitsubishi, které sice nemá elektromobil, ale boduje výrazně s plug-in hybridním Outlanderem. Ztrát bylo minimum, ta největší v podobě šesti procent postihla Porsche, 3,3 procenta ztratil i Smart.
10 značek s největším podílem elektromobilů a plug-in hybridů
|
Podíl 2019 |
Podíl 2018 |
Rozdíl |
Tesla |
100 % |
100 % |
0 % |
Mitsubishi |
25 % |
13,7 % |
+11,3 % |
Jaguar |
13,1 % |
0 % |
+13,1 % |
Smart |
12,7 % |
16,1 % |
-3.3 % |
Volvo |
11,2 % |
9,7 % |
+1,5 % |
Nissan |
9,6 % |
5,5 % |
+4,1 % |
Hyundai |
8,1 % |
3,1 % |
+5 % |
BMW |
7,5 % |
6 % |
+1,5 % |
Land Rover |
7,1 % |
0,3 % |
+6,9 % |
Mini |
6,8 % |
3,6 % |
+3,3 % |
Kia |
6,8 % |
4,1 % |
+2,7 % |