Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Foto: Jaguar

Stejně jako si Jaguar připsal největší pokles podílu naftových vozů, připsal si i největší nárůst podílu elektrických vozů. Stojí za tím čerstvě evropské i světové auto roku - crossover I-Pace. Z nuly loni tak podíl narostl na 13,1 procenta. Dařilo se i Mitsubishi, které sice nemá elektromobil, ale boduje výrazně s plug-in hybridním Outlanderem. Ztrát bylo minimum, ta největší v podobě šesti procent postihla Porsche, 3,3 procenta ztratil i Smart.

10 značek s největším podílem elektromobilů a plug-in hybridů

Podíl 2019 Podíl 2018 Rozdíl
Tesla 100 % 100 % 0 %
Mitsubishi 25 % 13,7 % +11,3 %
Jaguar 13,1 % 0 % +13,1 %
Smart 12,7 % 16,1 % -3.3 %
Volvo 11,2 % 9,7 % +1,5 %
Nissan 9,6 % 5,5 % +4,1 %
Hyundai 8,1 % 3,1 % +5 %
BMW 7,5 % 6 % +1,5 %
Land Rover 7,1 % 0,3 % +6,9 %
Mini 6,8 % 3,6 % +3,3 %
Kia 6,8 % 4,1 % +2,7 %
 

Právě se děje

Další zprávy