Pády
Jak už bylo řečeno, prodeje Porsche se propadly o 37 procent. Velkou zásluhu na tom měl konec nabídky naftových agregátů, podíl ale zaznamenal i propad 911, která je stále v procesu generační výměny.
Z velkoobjemových značek se výrazněji propadl Nissan. JATO Dynamics píše o tom, že důvodem jsou třeba klesající prodeje středně velkého SUV X-Trail, které bylo dlouhou dobu na špičce této třídy. Japonci také místo do nového Juku investovali do Micry - zatímco klasická malá auta prodejně příliš nerostou, malá SUV zažívají boom. Nové generace extravagantního modelu bychom se nicméně měli dočkat ještě letos.
Se stárnutím klíčových modelů má problém i Fiat. Jeho poslední novinkou bylo v roce 2016 Tipo, od té doby pouze dílčí změny oblíbených modelů 500, 500X či 500L. Nástupce Punta je zatím v nedohlednu, stejně jako další modely SUV. To ale souvisí se strategií celého koncernu, který se v posledních letech zaměřoval na Jeep a resuscitaci Alfy Romeo (ta prodejně v prvním čtvrtletí také nezazářila, propadly se všechny modely včetně nejpopulárnějšího Stelvia - to o 19 procent).
Posledním "odpadlíkem" je Ford, který zaznamenal propad asi o 10 procent. Ten naopak celkem výrazně obnovuje své portfolio, což si ale také vybralo svou daň. Především v případě SUV Kuga, které je ve fázi střídání stráží. Fordu neprospěl ani výraznější prodejní propad malé Fiesty, naopak dobře se uvedl Focus. Daří se i malému SUV EcoSport.