Ničíte si auto a za servis platíte o tisíce navíc. Důvody, proč nekupovat velká kola

Vladislav Jasan
28. 1. 2019 6:02
Kupujete-li nové auto, budete patrně v pokušení zaškrtnout celou řadu příplatkových položek výbavy. I prodejce se nejspíš bude snažit vás přesvědčit, že pakety výbav za zvýhodněné ceny jsou neodolatelné. Některé komfortní, designové nebo bezpečnostní prvky se opravdu mohou hodit, u některých časem zjistíte, že je nevyužíváte… a některé vás mohou při provozu auta přijít pěkně draho.

V seriálu o výbavě, které je lepší se vyhnout, se v prvním díle věnujeme velkým kolům. Při výběru nového auta láká zaškrtnutí příslušné kolonky příplatkové výbavy s většími ráfky.

A to samé platí i při výběru ojetiny. Kdo by odolal, když v autobazaru stojí vedle sebe dva modely s identickou motorizací, ale jednomu to na ráfcích o větším rozměru mnohem více sluší? Jenže pozor. Velká kola totiž značně zvyšují provozní náklady a mají i další negativa. Vysvětlíme jaká.

Foto: Renault

Atypické rozměry

Pozor také na atypické rozměry obutí. Nenechte se uchlácholit jen průměrem disku udávaným v palcích, důležité je i profilové číslo pneumatiky a šířka. Nezapomínejte také na rychlostní a zátěžové indexy. Některé současné i starší vozy umí překvapit atypickým rozměrem pneumatik.

Takové pneumatiky jsou k dispozici v omezeném výběru a výrobci, kteří je dodávají, toho logicky využijí při kalkulaci prodejních cen. Zářným příkladem tohoto fenoménu je například aktuální Renault Scénic, který skrývá v podbězích nečekanou komplikaci. Jedna zimní pneumatika na jeho úzké dvacítky vyjde minimálně na 3000 korun. Menší disky na něm ale mít nemůžete.

 

Právě se děje

Další zprávy