Prémiovým značkám aut se v ČR daří. Mercedes očekává rekord

Radek Pecák Radek Pecák
15. 4. 2015 8:09
V loňském roce rostly v tuzemsku značky Audi, BMW a Mercedes-Benz meziročně o 20 procent. Podíl prémiového segmentu na celkových prodejích nových osobních aut v ČR brzy dosáhne 9 procent.
Od modelu GLE Coupe si Mercedes-Benz hodně slibuje.
Od modelu GLE Coupe si Mercedes-Benz hodně slibuje. | Foto: Mercedes-Benz

Praha - Loňský rok byl pro značku Mercedes-Benz v České republice nejúspěšnější v celé historii jejího zastoupení.  Prodala přesně 3863 aut. Letošek bude ještě lepší. "Už teď mohu říci, že výsledek loňského roku překonáme," sdělil na setkání s motoristickými novináři šéf společnosti Mercedes-Benz Česká republika Ronald Ballhaus.

Roční prodeje vozů značky se během tří let zvýšily o více než tisíc kusů a dvouciferné tempo růstu bude pokračovat minimálně po celý zbytek letošního roku.

Daří se i konkurentům. Tedy Audi, které se během prvního čtvrtletí utkává s Mercedesem o pozici číslo 2 v prémiovém segmentu, i BMW. To má sice oproti výsledkům v prvním čtvrtletí loňského roku ztrátu dvaceti vozů, ale stále má letos na své úhlavní konkurenty náskok téměř dvou stovek kusů.

Mercedes letos v ČR podle statistiky Svazu dovozců automobilů do března prodal 960 nových vozů, což je o třetinu lepší výsledek než ve stejném období loňského roku. Navíc, u některých modelů již zákaznické objednávky vyčerpaly celou kvótu vyčleněnou pro český trh. Mercedes-Benz kromě toho hodlá letos na trh uvést ještě řadu atraktivních modelů, u nichž se dají očekávat rovněž velké počty objednávek. "Letos bude pro nás rok SUV a začneme nabízet například nový model GLE Coupé, a také novou generaci GLC (dříve se označoval GLK)," říká Ballhaus.

Úspěch tkví podle něho také v tom, že automobilce s třícípou hvězdou ve znaku se podařilo přitáhnout zájem zcela nových zákazníků, kteří kupují zejména modely z kompaktních tříd A a B. Současně se navíc v tuzemsku prodává čím dál více luxusních a výkonných aut, včetně řady připravované specializovanou divizí AMG.

S optimismem hledí vstříc konci roku 2015 také tuzemští představitelé dalších dvou největších hráčů v prémiovém segmentu, tedy Audi a BMW.

Segment luxusních aut se blíží k podílu 10 procent

"My jsme přesvědčeni, že segment prémiových osobních vozů poroste nejen letos, ale i v příštích letech," říká Thomas Otter, šéf tuzemského zastoupení Audi. Podle něho se navíc bude zvyšovat tržní podíl těchto vozů v celkové statistice prodaných aut v Česku. "Nyní je lehce nad sedmi procenty a nejpozději do několika let to bude více než devět," dodává Otter.

To, že lidé kvalitu aut s logem Audi oceňují, dokládá podle něho i fakt, že velký zájem je v současné době i o modely, které jsou na trhu již řadu let. Například o vůz A6, a dokonce o první generaci velkého SUV Q7. Ta se přitom prodává devátým rokem, a dokonce byl představen následovník. Také Audi podle Ottera předpokládá, že letošní rok bude v ČR úspěšnější než ten loňský. Vloni značka v Česku zůstala těsně pod hranicí 4000 prodaných vozů, letos tedy tuto metu určitě bude chtít překonat. Výsledek za první čtvrtletí napovídá, že je Audi na dobré cestě. Zatím totiž zákazníkům v Česku předalo 962 automobilů, což je o 28 procent více než za první tři měsíce loňska.

Ani BMW Česká republika nehodlá prozrazovat přesné plány letošních prodejů. "V roce 2012 jsme se poprvé stali číslem 1 v prémiovém segmentu osobních vozů v České republice a v následujících dvou letech jsme tuto pozici obhájili. Stejný cíl máme samozřejmě i pro rok 2015," sdělila mluvčí tuzemského zastoupení mnichovské automobilky Veronika Jakubcová.

Nárůsty prodejů letos zaznamenávají i další prémiové značky. Konkrétně Lexus a Porsche. Jejich tržní podíl je ale v porovnání se značkami Audi, BMW a Mercedes-Benz, které mají každá okolo 2 procent, v řádu jednotlivých desetin procenta. 

 

Právě se děje

Další zprávy