Zjednodušeně se dá říci, že před 15 lety, přesně 20. června 2001, definitivně skončila "socialistická" éra mladoboleslavské automobilky Škoda. V tento den totiž sjela z výrobních pásů poslední novodobá Škoda Felicia. Přestože šlo o velmi oblíbený vůz, po technické stránce to stále nebyl žádný technický výkvět.
Nový typ automobilu na první pohled připomínal jen poněkud kulatější Škodu Favorit, se kterou sdílel i řadu dílů podvozku a základní motor. Přesto ale konstruktéři udělali oproti favoritu velké množství změn. Nová škodovka byla pevnější, zákazníci se dočkali airbagů i dvou nových motorů z produkce VW včetně dieselu.
Vyráběla se s karosériemi typu hatchback, kombi a také jako pick-up.
Nadcházející lepší éru mladoboleslavské firmy předznamenával také název, který automobilka převzala od jedné z nejkrásnějších škodovek všech dob, kabrioletu Škoda Felicia vyráběného v letech 1959-1964. Ve výrobním programu vydržela nová felicie sedm let. Poslední dva roky se vyráběla souběžně s podstatně modernější (ale uvnitř menší) fabií, své zákazníky však stále ještě měla. Její osud pak zpečetily nové ekologické předpisy, kterým už její motory nevyhovovaly a investice do výměny pohonné jednotky neměla pro továrnu smysl.
Felicia se vyráběla sedm let - od roku 1994.
Ve stejný den jako poslední felicii přitom ve Škodě Auto vyrobili i jubilejní třímiliontý vůz od spojení s německým Volkswagenem. Tím byla stříbrná Škoda Octavia, model, který začal v roce 1996 definitivně psát novou éru největší české automobilky.