12. února dopoledne vyrazila z New Yorku šestice automobilů na dost možná nejtěžší závod v historii. Po neexistujících cestách a v těžkých povětrnostních podmínkách se vydala napříč USA nebo Ruskem až do Paříže. Ne všichni se dostali do cíle, a ti, kteří ano, museli překonat řadu nástrah. Připomeňte si závod s jedním pravděpodobně nepřekonatelným rekordem.
Amerika ve vedení
Americká posádka v automobilu Thomas Flyer se postupně dokázala propracovat do pohodlného vedení, a to i za značného zájmu amerických novinářů. Naopak další z francouzských aut tolik štěstí nemělo. Po Ponsovi totiž odstoupil kvůli mechanickým problémům i Charles Godard s automobilem Moto-Bloc. Problémy měl i De Dion, zatím však v závodě jako jeden z nyní už jen čtyř automobilů nadále zůstával. Bavíme se přitom už o době na jaře roku 1908.
Povšimněte si, že americký vůz neměl žádné čelní sklo a také mu úplně chyběla nějaká pevnější střecha.