Ředitel krajského ředitelství policie Tomáš Lerch prozradil, že pořizovací cena jednoho vozu přesahuje 735 000 Kč, nepočítaje v to zvláštní policejní výbavu. V porovnání s auty na benzin očekává snížení provozních nákladů, prvotní motivací však je nasadit v Praze ekologicky šetrnější vozidla.
"V minulosti policie při různých činnostech vyzkoušela různé druhy pohonu včetně hybridních. Došli jsme k tomu, že v podmínkách hlavního města Prahy je možné právě elektrický pohon využit velmi efektivně," dodal Tomáš Lerch.
Na předvídatelnou otázku, co když policistům dojde elektřina uprostřed honičky, Lerch vysvětlil, že nejde o vozidla prvního sledu při zásazích, jako je volání na tísňovou linku 158. "Využívat je budou místní oddělení při šetření nebo dokumentaci a dalších běžných činnostech."
Policista se i tak může neplánovaně k nějakému pronásledování dostat, víc než třísetkilometrový dojezd Hyundai Ioniq EV by však měl i takové situace pokrýt. "Policisté se musejí naučit s vozem zacházet. Stejně jako u tradičních paliv platí, že nesmíte nabití nechat klesnout pod určitou mez. Pět vozidel Hyundai první generace jsme testovali již v minulém roce a ve službě se osvědčila," ujistil Tomáš Lerch.
K nabíjení budou policisté využívat především veřejné rychlonabíječky, kterých je v Praze asi šedesát. Nabití na 80 % trvá kolem 50 minut. V Praze je kolem 50 policejních oddělení, přednost dostala ta, která mají nabíječku nejblíž. Nabíjet mohou také v některých objektech služeb ministerstva vnitra.
Hyundai Ioniq EV je elektromobil nižší střední třídy uvedený v roce 2016. Při nedávné modernizaci dostal výkonnější a vodou chlazený akumulátor s kapacitou 38 kWh, který podle normy WLTP stačí k dojezdu 310 km. V zimě vůz používá k topení tepelné čerpadlo, které je úspornější než konvenční odporové elementy, takže chladné počasí má menší vliv na dojezd.