Když vzduchem létají desítky milionů. Takhle vypadají nejdražší auta v Česku

Když vzduchem létají desítky milionů. Takhle vypadají nejdražší auta v Česku
Dražší nová auta než Pininfarina v Česku formou oficiálního zastoupení k mání nejsou, ale miliardáři rozhodně nemusí smutnit, protože výběr je i tak široký. Mohou mít třeba Pragu Bohema s 515kW šestiválcem z Nissanu GT-R za cenu od zhruba 32,3 milionu korun bez daně, tedy nějakých 39 milionů korun s DPH.
Omlazený Rolls-Royce Cullinan vyjde zájemce podstatně levněji, byť pořád jde o jedno z nejdražších aut v Česku. Základ stojí 9,9 milionu korun, verze Black Badge pak 11,5 milionu korun. A další statisíce až miliony se dají utopit v příplatkové výbavě a individualizaci.
Dvanáctiváclový model 12Cilindri představilo Ferrari teprve před pár týdny, a to rovnou jako kupé i spider. Nepřekvapí, že kromě beznadějně vyprodaných limitovaných modelů jde o jedno z nejdražších Ferrari v nabídce. Bez příplatků stojí kupé v přepočtu zhruba 9,9 milionu korun a otevřený model pak ještě asi o milion korun více.
Plug-in hybridy jsou budoucností Lamborghini, což dokazuje i dvanáctiválcová vlajková loď Revuelto. Kdo však 746 kW chce krotit, musí na to mít. V základu totiž auto stojí v přepočtu z německých cen blízko třinácti milionům korun. Opět bez nějaké z nepřeberného množství individualizace. Zobrazit 27 fotografií
Foto: Pininfarina
Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 8. 2024 5:50
Nové auto za skoro 70 milionů korun. Ano, i takové si můžete v Česku oficiálně koupit. Koncem července totiž v Čeladné otevřela své zastoupení italská značka Pininfarina, nabízející elektrický supersport Battista. Dražší auto na českém trhu nekoupíte, zájemci o exkluzivní modely ale stejně mají z čeho vybírat.

Čeladná a luxusní hotel Miura. Kdo by rád elektrický supersport za 2,2 milionu eur, tedy asi 55,6 milionu korun, bez daně (anebo přes 67 milionů s daní), musí zamířit právě tam. Pininfarina si místo nevybral náhodou, protože je lehce dostupné i z Polska, Slovenska a Rakouska a blízké mezinárodním letištím. Všechny tyto země bude "české" dealerství italské značky obsluhovat. Má pro to dokonce vlastní heliport.

Podobných galerií, jak svá dealerství Pininfarina nazývá, je po světě jen 25. Čeladná je tak ve velmi exkluzivní společnosti. A co je Battista vlastně zač? Elektrický hypersport se čtyřmi motory - v každém kole má jeden - s celkovým výkonem 1400 kW. Nepřekvapí, že z 0 na 100 km/h zrychluje za 1,86 vteřiny a přesahuje maximální rychlost 350 km/h. Baterie s kapacitou 120 kWh oficiálně stačí na 476kilometrový dojezd, nabíjet ji bude možné až 250 kW.

Plánovaná je výroba 150 kusů, pokud ale zatoužíte po něčem ještě exkluzivnějším, pak má Pininfarina také řešení. Příští rok chce začít vyrábět z Battisty odvozený typ B95 bez střechy a čelního a bočních skel, kterých vznikne jen deset kusů. Právě na konfiguraci "vašeho vozu" pak láká i v tiskové zprávě k otevření autosalonu v Beskydech. Technicky se od Battisty v základu neliší, ale stojí dvojnásobek.

Bez daně 4,4 milionu eur, tedy přes 111 milionů korun, s daní pak překročí hranici 134 milionů. Mimochodem oba modely mají baterie chorvatského Rimacu, který také vyrábí elektrické supersporty. Ten však v Česku oficiální dealerství nemá, přesto to do jednoho není příliš daleko: stojí totiž v polských Katovicích. Polsko je vůbec nejbližší zemí, kde se můžete s některými skutečně exkluzivními značkami setkat.

Oficiální zastoupení tam mají i Pagani, Bugatti a Koenigsegg, nejblíže to tam budou mít též zájemci o McLaren nebo Aston Martin. Samozřejmě, auta všech těchto výrobců koupíte i v Česku, nejde ale o oficiální zastoupení či partnery, jak někdy dealerství různě po světě označují na svých stránkách přímo dané značky. V Polsku koupíte i exkluzivní, byť ne tak drahé, automobily britských značek Morgan či Ariel.

Morgan či Aston Martin měly před časem oficiální dealerství i v Česku, teď ale vlastní showroomy v srdci Evropy nenajdete. To ale neznamená, že by se v Česku nedala koupit luxusní a drahá auta. Namátkou můžeme jmenovat třeba Rolls-Royce, který zatím letos prodal v Česku šest aut (podle dat Svazu dovozců automobilů). Jde přitom také o nejdražší modely na trhu, vždyť Cullinan začíná těsně pod deseti miliony a elektrický Spectre stojí kolem jedenácti milionů. O Phantomu nemluvě. Navíc bez individualizace, s níž se ale při koupi Rolls-Roycu spíše počítá, a cena tak dokáže ještě hodně narůst.

Prodeje vybraných luxusních značek v prvním pololetí 2024

Bentley 26 ks
Ferrari 62 ks
Lamborghini 42 ks
Lotus 5 ks
Maserati 15 ks
Porsche 319 ks
Rolls-Royce 6 ks

Tradičně se v Česku dají koupit Ferrari a Maserati, už nějaký ten pátek má v Praze showroom i Lamborghini a hned vedle také Bentley zastupované stejným dovozcem. Zmínit musíme i Pragu Bohema, což je benzinový hypersport s cenou v přepočtu kolem 34 milionů bez daně. Výrazně levnější, pořád ale exkluzivní jsou i modely Caterhamu nebo Alpine, své zastoupení má v Česku také Lotus. A kdo si potrpí na luxusní tuning, může zamířit třeba k Brabusu do Brna.

Ač pak čísla prodaných aut výše vypadají, vzhledem k cenám mnohých aut, pořád nadprůměrně, ve skutečnosti meziročně u většiny značek poklesly. Důvodem může být, že od začátku roku mohou podnikatelé odečíst DPH jen z prvních dvou milionů ceny vozu. Ferrari nebo Rolls-Royce "na firmu" už si tak koupit nelze, ještě loni to přitom byla běžná praktika.

 

Právě se děje

Další zprávy