Jan Markovič
29. 9. 2017 14:48
Do kategorie středně velkých pick-upů se vrhají značky, které o ní předtím ani neuvažovaly. Poslední z nich je Renault se svým modelem Alaskan. Ten technicky vychází z povedeného Nissanu Navara, který je schopný v terénu a zvládá drsné pracovní nasazení – na korbě uveze tunu nákladu. Vydali jsme se do Slovinska zjistit, jak jezdí. V grafice si můžete prohlédnout jeho schopnosti a srovnat ho nejen s „dárcem orgánů“ Nissanem, ale i s konkurenty.
V terénu
Odkazem od Nissanu je samozřejmě také pohon všech kol, který je připojitelný pomocí otočného voliče v kabině.
Ke čtyřkolce ještě náleží redukční převodovka, uzávěra zadního diferenciálu a hodit se bude i systém pro sjíždění kopců, který sice nemá nastavitelnou rychlost, ale bohatě stačí do drtivé většiny situací.
Díky světlé výšce 223 mm a nájezdovým úhlům 29 stupňů vpředu, 25 stupňů vzadu Alaskan jen tak něco nezastaví. Ani brod.
Auto jsme testovali ve slovinských Alpách, kde byl dostatek středně těžkého terénu. Auto nezklamalo ani na běžných silničních pneumatikách.