Pick-upy zažívají v Evropě boom, chce mezi ně už i Renault. Zkoušeli jsme, co umí

Jan Markovič Jan Markovič
29. 9. 2017 14:48
Do kategorie středně velkých pick-upů se vrhají značky, které o ní předtím ani neuvažovaly. Poslední z nich je Renault se svým modelem Alaskan. Ten technicky vychází z povedeného Nissanu Navara, který je schopný v terénu a zvládá drsné pracovní nasazení – na korbě uveze tunu nákladu. Vydali jsme se do Slovinska zjistit, jak jezdí. V grafice si můžete prohlédnout jeho schopnosti a srovnat ho nejen s „dárcem orgánů“ Nissanem, ale i s konkurenty.
Foto: Renault

V terénu

Odkazem od Nissanu je samozřejmě také pohon všech kol, který je připojitelný pomocí otočného voliče v kabině.

Foto: Renault

Ke čtyřkolce ještě náleží redukční převodovka, uzávěra zadního diferenciálu a hodit se bude i systém pro sjíždění kopců, který sice nemá nastavitelnou rychlost, ale bohatě stačí do drtivé většiny situací.

Foto: Renault

Díky světlé výšce 223 mm a nájezdovým úhlům 29 stupňů vpředu, 25 stupňů vzadu Alaskan jen tak něco nezastaví. Ani brod.

Foto: Renault

Auto jsme testovali ve slovinských Alpách, kde byl dostatek středně těžkého terénu. Auto nezklamalo ani na běžných silničních pneumatikách.

 

Právě se děje

Další zprávy