Pick-upy zažívají v Evropě boom, chce mezi ně už i Renault. Zkoušeli jsme, co umí

Jan Markovič Jan Markovič
29. 9. 2017 14:48
Do kategorie středně velkých pick-upů se vrhají značky, které o ní předtím ani neuvažovaly. Poslední z nich je Renault se svým modelem Alaskan. Ten technicky vychází z povedeného Nissanu Navara, který je schopný v terénu a zvládá drsné pracovní nasazení – na korbě uveze tunu nákladu. Vydali jsme se do Slovinska zjistit, jak jezdí. V grafice si můžete prohlédnout jeho schopnosti a srovnat ho nejen s „dárcem orgánů“ Nissanem, ale i s konkurenty.

Na silnici v pohodlí

Alaskan zdědil po Navaře pětiprvkové zavěšení zadních kol, což je u pick-upů neobvyklé. Ty mají totiž povětšinou tuhou příčku a listová pera. Moderní řešení zadní nápravy na silnici znamená hlavně pohodlnější cestování bez zbytečného odskakování na nerovnostech. Během cestování po dálnici a běžných silnicích byl Alaskan dobře ovladatelný a řídil se skoro stejně jako běžné velké SUV. Délku téměř 5,4 metru a vysokou hmotnost ale neschová. Proto do zatáček opatrně!

 

Právě se děje

Další zprávy