Ovladatelná Fiesta ST, divoký Focus RS, rozevlátý Mustang. Sportovní fordy jsme zkoušeli na okruhu

Ondřej Běhal
22. 9. 2017 13:50
Ford jako jediná automobilová značka nabízí v Česku sportovně laděná auta se všemi typy pohonu - předních, zadních i všech kol. Na závodní trati autodromu v Mostě jsme je mohli všechny vyzkoušet a porovnávat mezi sebou. Podívejte se do grafiky, která auta se nám na okruhu líbila a se kterými jsme se prali.

Podrobné recenze vozů značky Ford si můžete přečíst zde.

Focus RS

Auto s pohonem všech kol, jehož ovládání na okruhu vyžadovalo ze všech fordů nejvíce zkušeností. Pokud ho držíte ve všech zatáčkách "pod krkem", poslouchá jako hodinky a jede jako po kolejích, ale musíte každou zatáčku správně vypočítat předem a zapotíte se. Běda, jakmile uprostřed oblouku s vypnutým stabilizačním systémem ve velké rychlosti trochu uberete plyn. V tu chvíli jsme jeli bokem a měli plné ruce práce, abychom smyk u auta s pohonem všech kol srovnali a udrželi se na trati. Nesmíte zpanikařit a šlapat na brzdu, ale pracovat s volantem a plynem. Ne všem kolegům se v podobné situaci povedlo zůstat na asfaltu.

Ford Focus RS s motorem 2.3 EcoBoost a výkonem 350 koní se prodává od 952 900 korun. Za dalších 110 tisíc si nově můžete přikoupit sadu RS Edition (tu jsme bohužel nestihli vyzkoušet) s mechanickým samosvorným diferenciálem na přední nápravě, skořepinovými sedadly Recaro, černou střechou a dalšími doplňky.

 

Právě se děje

Další zprávy