Když nechcete VW Multivan: Auto snů velkých rodin nabízí i konkurence, za jakou cenu?

Jan Matoušek Jan Matoušek
28. 5. 2021 6:02
Velká MPV z trhu pomalu mizí a jejich místo nahrazují středně velké osobní dodávky. Etalonem této třídy je Volkswagen Multivan, který již brzy dostane novou generaci. Co když ale z jakéhokoliv důvodu někdo německý model nechce? Alternativ není málo, vybrali jsme ty nejoblíbenější. Podívejte se, s čím jdou do boje proti populárnímu Volkswagenu.

Ford Tourneo Custom - od 734 900 Kč

Osobní verze středně velkého Fordu Transit Custom se jmenuje, podobně jako u dalších verzí legendární dodávky, Tourneo. A ani u ní se modrý ovál rozhodně nezdráhal s rozmanitostí nabízených variant.

Především jsou na výběr dvě délky karoserie - kratší má pod pět metrů, delší přesahuje hranici 5,3 metru. Standardně se dovnitř posadí ve třech řadách sedadel osm cestujících, mezi příplatky ale u nižších výbav figuruje i dvojsedadlo spolujezdce, teoreticky tak je Ford schopný pojmout i devět pasažérů. Za třetí řadou sedadel pak zbývá 1200 u kratší nebo 1900 litrů u delší varianty.

Technické údaje

L1 L2
Rozměry (d/š/v) 4973/1986/1927 mm 5340/1986/1927 mm
Rozvor náprav 2933 mm 3300 mm
Objem kufru 1200/2100 l 1900/2800 l
Naftové motory 2.0 EcoBlue (77/96/136 kW) 2.0 EcoBlue (77/96/136 kW)
Plug-in hybrid Elektromotor (92 kW) ----------

Podobně rozmanitá je i nabídka pohonných jednotek. Začíná se u dvoulitrového turbodieselu s výkonem 77 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Verze stejného motoru s výkonem 96 nebo 136 kW má také ruční řazení, a navíc je to mildhybrid, což znamená papírově nižší spotřebu paliva díky základnímu stupni elektrifikace. Nejsilnější provedení, už ne jako mildhybrid, se nabízí i se šestistupňovým automatem. Pohon všech kol ale Tourneo neumí.

Nedávnou novinku představuje plug-in hybrid s výkonem 92 kW a papírovou spotřebou 3,3 l/100 km. Unikátní je u ní do jisté míry řešení celého pohonu, kdy litrový tříválec nikdy nepohání kola, ale dodává energii akumulátoru - jakmile se vybije to, co získá ze zásuvky (papírově 41 nebo 53 km ve městě), nastoupí spalovací agregát jako generátor. Více si o plug-in hybridu můžete přečíst v našem testu.

Na výběr má auto hned pětici výbavových stupňů, a to včetně sportovně laděné verze Sport nebo naopak volnočasového provedení Active s plastovým obložením spodní části karoserie. Ceny s daní začínají na akčních 734 900 korunách za krátký model se 77kW motorem a výbavou Trend. Ta obsahuje manuální klimatizaci, rádio se čtyřpalcovou obrazovkou, vyhřívaná přední sedadla nebo litá kola. Všechny další výbavové stupně mají minimálně 96 kW.

Za delší variantu si Ford účtuje minimálně 1 097 047 korun a za plug-in hybrid nejméně akční sumu 1 219 900 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy