Když nechcete VW Multivan: Auto snů velkých rodin nabízí i konkurence, za jakou cenu?

Jan Matoušek Jan Matoušek
28. 5. 2021 6:02
Velká MPV z trhu pomalu mizí a jejich místo nahrazují středně velké osobní dodávky. Etalonem této třídy je Volkswagen Multivan, který již brzy dostane novou generaci. Co když ale z jakéhokoliv důvodu někdo německý model nechce? Alternativ není málo, vybrali jsme ty nejoblíbenější. Podívejte se, s čím jdou do boje proti populárnímu Volkswagenu.

Mercedes-Benz třídy V - od 1 228 755 Kč

Nejluxusnější a zároveň jedinou prémiovou osobní dodávkou v tomto přehledu je Mercedes-Benz třídy V. Spolu s luxusem na palubě jde ruku v ruce i cena, která v základu převyšuje 1,2 milionu korun.

Podobně jako další rivalové i Mercedes nabízí svůj model v několika různých velikostech. Nejkratší má těsně pod 4,9 metru na délku, nejdelší atakuje hranici 5,4 metru. Sedí se ve třech řadách sedadel, maximálně dokáže třída V převážet najednou osm cestujících (konfigurace 2+3+3), přičemž je jedno, jakou délku auto má.

Zároveň je ale možné volit jen dvojici samostatných míst pro druhou i třetí řadu, případně dvě sedadla uprostřed a tři vzadu nebo naopak. Celkem se tak nabízí prostor pro převoz šesti, sedmi nebo osmi cestujících. Za tři sedadla se každopádně musí ve druhé i třetí řadě připlácet, možné je zvolit i tři sedadla ve třetí řadě rovnou s lůžkovou úpravou, nebo naopak variantu, která bude mít jen dvě přední sedačky.

Technické údaje

Krátká Dlouhá Extra dlouhá
Rozměry (d/š/v) 4895/1928/1907 mm 5140/1928/1901 mm 5370/1928/1908 mm
Rozvor náprav 3200 mm 3200 mm 3430 mm
Objem kufru 610/4200 l 1030/4630 l 1410/5010 l
Naftové motory 220 d (120 kW), 250 d (140 kW), 300 d (174 kW) 220 d (120 kW), 250 d (140 kW), 300 d (174 kW) 220 d (120 kW), 250 d (140 kW), 300 d (174 kW)
Elektromotor ---------- EQV (150 kW) EQV (150 kW)

Nejčastěji se pod kapotou třídy V setkáte asi s naftovým motorem o výkonu 120, 140 nebo 174 kW. Standardem je devítistupňový automat a pohon zadních kol, ve všech třech případech je ale možné zvolit jako alternativu i čtyřkolku.

Dále je k dispozici elektrické provedení EQV o výkonu 150 kW a s 90kWh baterií, což je využitelná kapacita, která stačí na maximální papírový dojezd 418 km.

Na výběr jsou tři základní výbavové linie. Nejlevnější zadokolka přijde s krátkou karoserií na 1 228 755 korun s DPH (výbava obsahuje poloautomatickou klimatizaci, rádio s dotykovou obrazovkou, vyhřívaná přední sedadla, dvoje posuvné boční dveře nebo litá kola), prostřední délka stojí minimálně 1 251 400 korun a nejdelší model startuje na 1 273 525 korunách. Čtyřkolka stojí minimálně 1 327 906 korun, elektrická varianta EQV vychází na nejméně 1 960 200 korun s prostřední délkou karoserie.

 

Právě se děje

Další zprávy