I když prodejním statistikám Volkswagenu již nějaký čas kraluje model Tiguan, v Česku si Golf prvenství drží stále. A to i přesto, že se na aktuální osmou generaci hned po premiéře snesla vlna kritiky za nepovedené ovládání a stávkující elektroniku.
Staré bolístky by však měly být minulostí. Nový software má jít ruku v ruce s vylepšeným ovládáním, mimo jiné se auto konečně dočká osvětlení dotykových plošek pro nastavení teploty vzduchu i hlasitosti audiosoustavy, které až dosud v noci tonuly ve tmě.
Celkově intuitivnějšímu ovládání vládne středový displej s úhlopříčkou až 32,8 centimetrů podle verze výbavy a také nový infotainment s integrovanou umělou inteligencí. Automobilka si od tohoto kroku slibuje především spolehlivější hlasové ovládání a jeho rozšíření o další funkce. Nový hlasový asistent IDA2 tak umí nejen ovládat telefon, klimatizaci nebo navigaci, ale získá online přístup k dohledatelným faktům prakticky z jakékoliv oblasti.
Součástí hlasového asistenta bude nově i chatbot ChatGPT, se kterým si může posádka vozu krátit čas konverzací na libovolné téma. Volkswagen doslova uvádí, že "cestující mohou komunikovat s vozem přirozeným jazykem a nechat si číst zkoumaný obsah za jízdy".
Pozoruhodnou novinkou v kategorii kompaktních aut je možnost zaparkovat vůz s pomocí chytrého telefonu bez přítomnosti řidiče za volantem. Tato funkce se podle automobilky hodí především v místech, kde je parkovací místo úzké natolik, že by posádka z auta těžko vystoupila.
Golf dostane také výkonnější LED světla, která v případě dálkových dosvítí až na vzdálenost 500 metrů. Nová jsou i světla na konci vozu s 3D grafikou. Omlazený Golf však bude snadno rozpoznatelný především díky svítícímu logu na přídi.
Větší výkon a delší dojezd slibuje plug-in hybridní verze, která čistě na elektřinu ujede až 100 kilometrů. Celkový dojezd včetně spotřebované zásoby z benzinové nádrže má ležet na hranici jednoho tisíce kilometrů. Kromě toho lze nově trakční baterii nabíjet také stejnosměrným proudem na rychlých DC nabíječkách, a to výkonem až 50 kW.
Omlazený Golf bude do začátku k dispozici s devíti variantami pohonu, kromě benzinových motorů zůstává v nabídce i naftový čtyřválec TDI. Nekončí ani populární sportovní verze GTI, která je nově dokonce o něco výkonnější. Souběžně s hatchbackem bude Golf nadále k dispozici i v karosářské verzi kombi.