O jaké ojetiny je v Česku zájem? Víme, co by mělo auto mít, aby šlo výhodně prodat

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 6. 2019 6:02
Zatímco prodeje nových aut v Česku klesají, popularita ojetin, alespoň podle prodejců, stoupá. Spolu s oblibou ojetých vozů ale stoupají nároky na jejich výbavu. Například auto bez klimatizace, před deseti lety ještě zcela běžný úkaz, je dnes prakticky neprodejné. Zájemci o starší vůz vedle klimatizace vyžadují i další prvky. Čím je tedy dobré auto vybavit, aby mělo při dalším prodeji vyšší cenu? A jaká je situace na českém trhu s ojetými vozy? Podívejte se do galerie.
Foto: Porsche

Diesel nevítězí

Zajímavá je situace na poli pohonu. Zatímco Cebia udává, že v prvních třech měsících roku bylo prodáno více ojetých aut s naftovým motorem (celkově na trhu 57 procent pro naftové a 40 procent pro benzinové motory), prodeje některých sítí autobazarů hovoří jinak.

Například data z AAA Auto ukazují, že prodeje benzinových aut převyšují ty naftové (poměr u těchto dvou paliv je 51,5 procenta proti 48,5 procenta pro zážehové agregáty). Pavel Foltýn ze sítě Auto ESA pak rovněž uvádí vyšší prodeje benzinových motorů. Podíl je zhruba 60 procent ke 40 procentům ve prospěch zážehových agregátů.

 

Právě se děje

Další zprávy