O jaké ojetiny je v Česku zájem? Víme, co by mělo auto mít, aby šlo výhodně prodat

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 6. 2019 6:02
Zatímco prodeje nových aut v Česku klesají, popularita ojetin, alespoň podle prodejců, stoupá. Spolu s oblibou ojetých vozů ale stoupají nároky na jejich výbavu. Například auto bez klimatizace, před deseti lety ještě zcela běžný úkaz, je dnes prakticky neprodejné. Zájemci o starší vůz vedle klimatizace vyžadují i další prvky. Čím je tedy dobré auto vybavit, aby mělo při dalším prodeji vyšší cenu? A jaká je situace na českém trhu s ojetými vozy? Podívejte se do galerie.
Foto: Škoda Auto

Zájem je o rodinná auta

Z jednotlivých segmentů zaznamenala, podobně jako na trhu s novými vozy, progres především SUV. Například v AAA Auto se za prvních pět měsíců letošního roku prodalo stejné množství SUV jako za celý rok 2014, což je přes 7500 kusů. Jako celek pak posledních několik let stoupá popularita rodinných aut - tedy nejen SUV, ale i MPV a kombi.

Těmto třem kategoriím prodejně vévodí kombi odvozené od Škody Octavia, Fabia a Volkswagenu Passat. Mezi SUV pak největší český prodejce ojetých aut registruje zájem o modely Kia Sportage, Škoda Yeti a Dacia Duster, MPV dominují Hyundai ix20, Volkswagen Touran a Škoda Roomster.

Navzdory tomu, že celkově jsou prodejně silnější benzinové motory, mezi rodinnými vozy je větší zájem o naftové agregáty (zhruba dvě třetiny všech těchto aut). "Zvyšuje se i počet rodinných aut na alternativní paliva. Zájem o ně stoupl od roku 2014 více než dvojnásobně a dle dosavadního vývoje očekáváme nárůst i v dalších měsících letošního roku," říká generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová. Oproti roku 2014 také narostl počet prodaných rodinných modelů s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

 

Právě se děje

Další zprávy