Jan Matoušek
16. 12. 2021 6:02
I v záplavě vozů SUV se kompaktní kombi pořád jeví jako jedno z nejvhodnějších rodinných aut. Třída, které dlouhodobě vládne Škoda Octavia, je přitom pořádně nabitá. Už dávno nejde jen o korejské modely, nově se na zástupce z Mladé Boleslavi valí hned tři důležité novinky. Připravili jsme proto přehled toho, jaká kompaktní kombi mimo Octavii vlastně v Česku koupíte.
Fiat Tipo Kombi - od 419 900 Kč
Pokud byla u Peugeotu 308 SW řeč o všeobecném zdražování, pak je to jasně patrné na Fiatu Tipo Kombi. Dlouhodobě se jednalo o jeden z nejlevnějších nových kombíků na trhu s cenou výrazně pod čtyřsettisícovou hranicí. Modernizace spolu s celkovou situací v automobilovém průmyslu ale vyhnala základní cenovku až na 419 900 korun.
A to přitom základní Tipo není kdovíjak bohatě vybavené. Nechybí mu sice pomocník pro jízdu v pruhu nebo čtení dopravních značek, ale třeba za nouzové brzdění se musí připlácet. Manuální klimatizaci ve výbavě najdete, stejně jako rádio, byť bez dotykové obrazovky, ale třeba elektricky ovládaná zadní okna jsou až v prostředním ze tří nabízených výbavových stupňů. Je to tedy částečně o kompromisech.
Technické údaje
|
Fiat Tipo Kombi |
Rozměry (d/š/v) |
4571/1792/1514 mm |
Rozvor náprav |
2638 mm |
Kufr |
550 l |
Benzinové motory |
1.0 FireFly (74 kW) |
Naftové motory |
1.6 MultiJet (96 kW) |
Cena od |
419 900 Kč |
Tipo ani nepatří mezi největší kombíky v segmentu, rozvor 2638 mm by se v kontextu konkurence dal označit za spíše podprůměrný, a ani kufr se základním objemem 550 litrů není v kontextu dalších aut v přehledu z největších. Co naopak nevybočuje ze standardů třídy, to je základní přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 74 kW. Alternativu mu představuje 96kW turbodiesel, ani u jednoho motoru si však nejde připlatit za samočinné řazení.