Když vedou Japonci a Dacia. Firmy jsou ve výběru aut konzervativnější než soukromníci

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 1. 2019 6:02
Téměř tři čtvrtiny všech nových aut byly za loňský rok prodány firemním zákazníkům. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů. Proto lze mezi celkově nejprodávanějšími značkami najít především výrobce, jejichž modely kupují právě firmy. Například Škoda tak loni prodala téměř 84 procent svých automobilů, Ford přes 85 procent vozů a Volkswagen dokonce 87 procent aut. My jsme se ale na žebříček podívali z druhé strany - stále totiž existují značky, které skoro 70 procent aut dodávají privátním zákazníkům. Mezi celkově nejprodávanějšími výrobci je ale většinou nenajdete.

Na nejprodávanější auta v Česku se podívejte zde.

Foto: Fiat

14. Fiat

První značkou, která více než třetinu svých prodejů dodala soukromým zákazníkům, je Fiat. Ten loni prodal celkově 2152 automobilů, z nichž 723 putovalo do privátních rukou. To znamená podíl 33,6 procenta. V roce 2017 přitom Fiat dodal soukromníkům o zhruba stovku aut více, což ale souvisí i s výrazně vyššími celkovými prodeji.

 

Právě se děje

Další zprávy