Když vedou Japonci a Dacia. Firmy jsou ve výběru aut konzervativnější než soukromníci

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 1. 2019 6:02
Téměř tři čtvrtiny všech nových aut byly za loňský rok prodány firemním zákazníkům. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů. Proto lze mezi celkově nejprodávanějšími značkami najít především výrobce, jejichž modely kupují právě firmy. Například Škoda tak loni prodala téměř 84 procent svých automobilů, Ford přes 85 procent vozů a Volkswagen dokonce 87 procent aut. My jsme se ale na žebříček podívali z druhé strany - stále totiž existují značky, které skoro 70 procent aut dodávají privátním zákazníkům. Mezi celkově nejprodávanějšími výrobci je ale většinou nenajdete.

Na nejprodávanější auta v Česku se podívejte zde.

Foto: Subaru

13. Subaru

Subaru za celý loňský rok prodalo 1370 nových osobních automobilů. Z toho 34,74 procenta do rukou soukromých zákazníků. V absolutním čísle to znamená 476 kusů. Oproti roku 2017 je to cirka o sto automobilů více, což souvisí i s celkovým nárůstem prodejů japonské automobilky.

 

Právě se děje

před 37 minutami

Hokejisty Slavie bude po Říhovi trénovat Štrba

Novým trenérem hokejistů prvoligové Slavie se stal Martin Štrba. Na střídačce nahradí Miloše Říhu mladšího, jemuž skončila smlouva a klub již v polovině března avizoval, že s ním dále nepočítá. Štrbovým asistentem bude další bývalý útočník Jiří Doležal, trenérem brankářů zůstal Roman Málek. Pražané o tom informovali na webu.

"Martina Štrbu jsme si vytipovali jako mladého progresivního trenéra, který má ambice a potenciál. Jeho výhodou je také to, že má za sebou úspěšnou hráčskou kariéru," řekl sportovní manažer Jiří Veber.

Čtyřiačtyřicetiletý Štrba trénoval naposledy rovněž ve druhé nejvyšší soutěži Chomutov. S Piráty se dohodl na odchodu koncem listopadu. V minulosti pracoval jako asistent trenéra v Českých Budějovicích, kde působil rovněž u mládeže.

Další zprávy