Nové Suzuki Swift bude znovu pouze made in Japan. Jezdí lehce a úsporně, vždyť zhublo až 120 kilo

Ondřej Běhal
24. 3. 2017 15:17
Suzuki se v květnu chystá na český trh s novou generaci malého hatchbacku Swift. Aktuálně.cz jako jedna z prvních českých redakcí v Česku zkoušela konkurenta Škody Fabia v předstihu.
Čtvrtá generace Suzuki Swift

Suzuki Swift se loni stalo dvanáctým nejprodávanějším malým autem v Česku, když se ho prodalo více než tisíc kusů. Autíčko, které vyhledávají zejména jednotlivci a páry na začátku a na konci řidičské dráhy, přijede v květnu na český trh už ve své čtvrté generaci.

Design zadní části Swiftu nezapře inspiraci předchozími generacemi.
Design zadní části Swiftu nezapře inspiraci předchozími generacemi. | Foto: Ondřej Běhal

Velká změna nastane v jeho rodném listě. Swift pro český trh se už totiž nebude vyrábět v Maďarsku jako předchůdce, ale v Japonsku, tak jako tomu bývalo v minulosti. V Ostřihomi se budou kompletovat pouze vozy SUV, kterým se v Česku i v Evropě mimořádně daří - Suzuki Vitara a S-Cross.

Paleta modelů Suzuki na českém trhu tak bude hodně mezinárodní. Minivůz Celerio se dováží z Thajska. V dubnu se začne prodávat miniSUV Ignis původem z Japonska, kde se vyrábí i minioffroad Jimny. O něco větší než nový Swift je další hatchback Suzuki Baleno, který se vozí z Indie.

Ale zpět k novému Swiftu, který jsme si mohli jako jedna z prvních redakcí s předstihem vyzkoušet v jižní Francii. Jeho vnější rozměry ani tvar karoserie se příliš nezměnily a stále zvenčí zůstává nejkratším hatchbackem velikosti Škody Fabia na českém trhu.

Uvnitř se ale konstruktérům podařil hotový zázrak. Přes zkrácení karoserie v porovnání s předchůdcem totiž výrazně zvětšili místo na nohy i v zavazadlovém prostoru. Odstranili tak dvě největší slabina autíčka. Díky rozšíření karoserie navíc narostl prostor v loktech. Porovnat rozměry Suzuki Swift s ostatními malými hatchbacky můžete v přehledných tabulkách zde.

V okolí Nice a Monaka jsme zkoušeli nový tříválcový benzinový turbomotor 1.0 BoosterJet/82 kW. Téměř jsme nevnímali vibrace a hrubý zvuk, typické nešvary pro pohonné jednotky se třemi válci. Po ospalejším rozjezdu z nižších otáček se probudí k životu turbo a motůrek udělá z nového Swiftu velmi svižné autíčko.

Díky za to patří nejen relativně vysokému výkonu, ale i mezigeneračnímu zhubnutí vozu až o 120 kg. S pohotovostní hmotností od 840 kg jde aktuálně o nejlehčí malý hatchback na českém trhu. Porovnávat parametry pohonných jednotek a hmotnosti nového Suzuki Swift s ostatními malými hatchbacky můžete zde.

Testovali jsme verzi s malým hybridním systémem, který snižuje spotřebu auta o tři deci (více o něm i podrobný test celého auta čtěte zde). Výrobcem udávaných 4,3 l benzinu na každých 100 km jsme sice v hornaté krajině, polovičním zatížení a s několika zkouškami akcelerace nedosáhli, ale ani 5,8 l není v této konstelaci vůbec špatnou hodnotou.

Přístrojová deska čtvrté generace Suzuki Swift.
Přístrojová deska čtvrté generace Suzuki Swift. | Foto: Ondřej Běhal

Komu malé tříválce s turbem nevoní, může si pořídit čtyřválcový motor bez turba s objemem 1,2 l/66 kW. Ten by měl mít dokonce ještě nižší spotřebu. Naftový motor končí s předchozí generací stejně jako třídveřová kategorie. Naopak zůstává možnost pohonu všech kol a kromě pětistupňového manuálního řazení si lze vybírat i ze dvou automatických převodovek.

Ceny nového Swiftu pro český trh zatím Suzuki nezveřejnilo. Podle našich informací by se však měly pohybovat pod větším modelem Baleno, který se prodává od 293 300 korun. Současná generace Swiftu se doprodává za ceny od 256 500 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy